woensdag 4 juli 2018

Zomerchallenge dag 18: Pompons

Op dag 18 was de opdracht bij de Zomerchallenge: Pompons
Waar ik zo helemaal niets mee heb, ha ha!
Vaak veel hysterisch geschreeuw en van die wapperende pompons ..... brrrrr!
Bij deze dame een sterrenpompon op haar billen geplakt.


Ik heb eerst de vrouw en de tekst met zwart gestempeld.
Van de vrouw heb ik meteen nog een afdruk gemaakt op een kladpapiertje, wat ik heb uitgeknipt en meteen als masker ga gebruiken.
Leg het masker op de vrouw, waarna ik de achtergrond heb gekleurd door met de 3 kleuren Distress inkt te sponsen.
Daarna heb ik met water op de pagina gespetterd.
Nu kun je de pagina met een heattool drogen.
Teken met de Pilot pen een gedachtenrondje rondom de tekst, drogen, en daarna nog een keer met een witte Signo pen, ook dit weer drogen.
Leg het stencil op de pagina en spons licht met Ground Espresso de bakstenen muur.
Spetter witte stippen met de Daler inkt, ook even drogen.
Haal het masker bij de vrouw weg en kleur haar in met de Luminance potloden.
Sommige lijntjes waren wat vervaagd, dus die heb ik overgetrokken met de dunste Micron pen.
Onder de vrouw en de brievenbus heb ik een ondergrond gecreërd door met de Micron 03 strepen te tekenen.
Op een paar restjes glanzend papier heb ik de pompons 3x  en het hartje 1x gestempeld,  alles uitgeknipt en opgeplakt.


Stempels:
Viva Las Vegas, Lady Mailing letter, item 17800, plate 1357
Viva Las Vegas, Why didn't someone tell me...., item 4983, plate 433
KiCoStamps, Flora en Fauna 18, plate 108 (pompon)
Voor de info balk en lijnen: Hampton Art, Scrappers Toolbox, SC0629

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Pumice Stone, Lucky Clover, Ground Espresso
The Crafters Workshop, Mini Bricks, TCW191s
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Caran d'Ache Luminance 6901
Pilot Permaball
Signo wit
Micron black, 005, 03
Minimister met water
Papierrestjes voor pompons
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails