zondag 29 juli 2018

Elfje met resisttechniek

Vandaag heb ik voor KiCoStamps een kaartje gemaakt waarbij ik een resist techniek heb gebruikt.



Ik heb eerst de elf en het rondje met Versamark gestempeld en met clear embossingpoeder geëmbost.

Daarna her en der de 3 kleuren Distress Oxide inkt over de kaart sponsen .....

..... die je tot slot goed in elkaar laat overlopen. Bij zowel de gewone Distress inkt als de Distress Oxide gaat dat prima.

Hierna ben ik vergeten een tussentijdse foto's te maken, maar op het uiteindelijke resultaat kun je goed zien dat ik met water heb gespetterd.
Ik neem daarvoor een minimister waarmee ik wat water in mijn handpalm spray, en dat spetter ik met enige kracht op mijn kaart.
Het water neemt als het ware de inkt van de kaart op waardoor je wat blekere vlekken op je kaart krijgt.
Pas hierna mag je de kaart drogen, want deze techniek met de waterspetters werkt alleen op de Distress inkt als je die nog niet hebt verhit!
De sterren zijn gestempeld met Wilted Violet Oxide en geëmbost met clear embossingpoeder.
Tot slot de tekst met zwart gestempeld, de randen met zwart gesponst en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.




De stempels zijn van KiCoStamps:
Fantasy 9, plate 109 (elf en rondje)
Fantasy 4, plate 75 (sterren)
Tekstsheet 29, plate 135

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide inkt, Broken China, Picked Raspberry, Wilted Violet
Clear embossingpoeder
Heattool
Minimister met water
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails