zondag 8 juli 2018

Sterkte in deze moeilijke tijd

De laatste maand gaan de condoleance kaarten er een beetje snel doorheen, dus maar een paar nieuwe maken.

De nieuwe Achtergronden sheet is daar heel geschikt voor.
Vorige week liet ik met die sheet zien dat ik het op één kaart gebruikte als achtergrond, maar ook als een soort bloem.
Vandaag gebruik ik de nieuwe sheet in een gekleurde strook op een kaart.


Soms vragen mensen me hoe ik die strook zo netjes recht krijg.
Ik gebruik daar altijd mijn snijmat voor die een centimeter aanduiding heeft.

Ik heb hier een vel cardstock van 30x30 cm door midden gesneden en beide stukken dubbel gevouwen.
Dan leg ik de onderkant van de kaart zodanig op mijn snijmat dat de onderkant gelijk loopt met een lijn op de snijmat en 1 hoek van de kaart in een hoek van de snijmat ligt, zie de pijltjes.

Dan plak ik een onderste stuk afplaktape 3 cm van de onderkant op de kaart. Je kunt hierbij handig gebruik maken van de lijnen op je snijmat met centimeter aanduiding.
Dan heb ik hier een stuk van 4 centimeter open gelaten, en daar boven het tweede stuk afplaktape gebruikt. Ook met hulp van de snijmat.

Nu ben ik de strook gaan bestempelen met de achtergrondstempel.
Ik heb twee kaarten gemaakt, één met een lichte blauw en Pumice Stone, en één met een lichte roze en Pumice Stone.
Inkt de stempel helemaal met blauw of roze, en inkt daarna met Pumice Stone her en der nog wat stukjes op de stempel.
Spray een mist op de stempel door de minimister ongeveer 30 cm van de stempel af te houden en 2-3 keer licht te sprayen.
Druk de stempel af.
Daarna de stempel schoonmaken voordat je het voor de 2e en 3e keer beïnkt en afdrukt.


Haal daarna alleen de bovenste rand tape van de kaart af.
Het gras heb ik met Watering Can gestempeld en steeds zowel een eerste als een tweede afdruk gebruikt, waardoor je ook vagere afdrukken er tussendoor ziet.
Stempel de tekst met Watering Can en haal daarna ook de onderste strook afplaktape van de kaart af.
Op de randen boven- en onderaan de strook heb ik nog een soort kriebelig randje getekend met de dunne punt van Distress Marker Pumice Stone.

Ik heb de kaart met twee kleuren gemaakt.


De stempels zijn allemaal van KiCoStamps:
Achtergronden 11, plate 139
Flora en Fauna 15, plate 103
Tekstsheet 20, plate 84

Inkt etc.:
Archival, Watering Can
Distress inkt, Pumice Stone, Tumbled Glass, Victorian Velvet
Gerecycled wit craft karton (van KiCoStamps)
Afplaktape
Minimister met water
Distress Marker, Pumice Stone
Snijmat met centimeter aanduiding
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails