zondag 17 juli 2016

Zomerchallenge dag 47: Gebruik een foto

Vandaag is het thema bij de Zomerchallenge van de Craftorij: Gebruik een foto.
Leuke opdracht!


De achtergrond heb ik eerste bewerkt met gesso, daarna nat gesprayd en ecoline aangebracht met een kwast. Ik heb hier 3 kleuren gebruikt en om te voorkomen dat een kwast met de ene kleur het andere potje met die kleur vervuilt, heb ik voor de verschillende kleuren ook 3 kwasten gebruikt.
Toen de ecoline droog was heb ik er een stencil overheen gelegd en met een babywipe her en der wat kleur weggeveegd.
De oorspronkelijke kleurenfoto heb ik zwart wit afgedrukt. Dus niet de kleurenfoto eerst omzetten naar een zwart wit foto, maar bij het afdrukken van de kleurenfoto kiezen voor afdrukken in grijstinten, of zwart wit, afhankelijk van hoe je printer dat aangeeft. Op deze manier blijven alle grijstinten van je foto behouden.
De foto in drie gesneden en gemat op wit glanskarton en opgeplakt (scheef, zag ik naderhand, grrrr!).
Een stukje boekenpapier voor de stevigheid op een stukje cardstock geplakt en een rondje geponst.
De tekst met zwart gestempeld, de randjes met zwart gesponst en op de kaart geplakt.
Tot slot de randen van de kaart met zwart gesponst.


Stempels:
KiCoStamps, Engelse tekst (2), Plate 100
JuRite, Times New Roman Font, Uppercase

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Talens Ecoline, Citroelgeel 205, Lichtoranje 236, Donkeroranje 237
Gesso
Minimister met water
3 Kwasten
Dylusions stencil, Holes Large, DYS47049
Ronde pons 1¾"
Foto Keukenhof
Wit glanskarton
Stukje boekenpapier
    

2 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails