dinsdag 26 juli 2016

Zomerchallenge dag 55: Waterverf

Gisteren was het thema bij de Zomerchallenge van de Craftorij: Gebruik waterverf.

Tenminste, dat dacht is, want dat is eigenlijk vandaag het thema op dag 56, maar ik plakte heel suf de kaartjes aan de zijkant bij beide opdrachten weer eens verkeerd. Veranderen doe ik het niet, het wordt er alleen maar lelijker van.

Haaaaa, niet zo moeilijk wat ik ga gebruiken met de nieuwe techniek die ik vorige week bij Anneke ontdekte en al een paar keer heb uitgeprobeerd.
Voor de opdracht van vandaag toch weer een nieuwe bladzijde gemaakt, ander stencil, maar ook andere waterverf.


Het hele A4 vel, waar ik drie kaartjes van heb gesneden.

Het stencil op de pagina gelegd en met veel water en verf nat gemaakt, ook vooral onder het stencil. Heel goed aan de lucht laten drogen. Stencil verwijderen en van het vel kaartjes gesneden.
Met zwart het gezicht gestempeld, en toen dacht ik, en wat nu erbij?
Eerst maar eens de materialen opschrijven en bij de naam van de stempel dacht ik, dat is het.
De tekst gemaakt, uitgeknipt, randjes met zwart gesponst en gemat op zwart, en op de kaart geplakt.
Nu ben ik vaak van nog een beetje van dat hier, en nog een beetje van dat daar. Maar dit misschien ook maar eens zo laten, de achtergrond en tekst is eigenlijk wel goed genoeg zo.
Tot slot de randen van de kaart met zwart gesponst.


Stempels:
Unity Stamps, Windows to the Soul - Lg, DD-1129A
JustRite, Times New Roman Font, Uppercase

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Niji Pearlescent Watercolors, NPWC21
Prima Marketing, Flourish, 564803
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails