zaterdag 18 juni 2016

Let's go get something to drink

Op het afgelopen Jaarfeest van KiCoStamps had ik deze kaart meegenomen en voor een paar mensen op verzoek de achtergrond voorgedaan. Maar ik had nog een uitleg op mijn blog beloofd.


De achtergrond heb ik gekleurd met Dylusions paint en een brayer. De Dylusions paint is nogal vloeibaar en smeert heel makkelijk uit op je craftsheet. Je hebt er maar  heel weinig van nodig. Smeer wat paint op je craftsheet en ga daar met je brayer overheen, heel goed uitrollen tot je denkt dat er bijna niets meer op je brayer zit, maar dat is dan toch genoeg. Beter te weinig en er later nog eens overheen gaan, dan in één keer teveel. Dan krijg je een aaneengesloten vlek op je papier, waar geen structuur in zit, en met een achtergrond als deze wil je juist opbouwen in heel veel laagjes, dus steeds maar en klein beetje paint, er weer overheen rollen, weer wat verf, weer rollen, enz.
De witte accenten heb ik aangebracht met een paletmes, zowel met de platte kant als met de dunne zijkant.
De driehoeken van de achtergronden sheet van KiCoStamps heb ik met zwart gestempeld en wat accenten gegeven met een Distress Marker en een witte pen.
De wijnglazen  en fles heb ik ook met zwart gestempeld op het "tafeltje" van de driehoeken, en de Festive Berries wijn heb ik ingeschonken met de eerder genoemde Distress Marker.
De spetters op de kaart zijn met Daler inkt aangebracht.
De tekst is met zwart gestempeld op een restje van hetzelfde papier, uitgesneden, zwarte randjes gesponst en gemat op zwart papier.
Tot slot de randen van de kaart met zwart gesponst, gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Stempels:
KiCoStamps, Plate 104, Achtergronden (7)
KiCoStamps, Plate 107, Diverse (12)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Dylusions Paint,  Pomegranate Seed gemengd met White Linnen, Squeezed Orange, Tangerine Dream, Bubblegum Pink, White Linnen
Distress Marker, Festive Berries
Daler Rowney Acrylic Ink, Flame Orange 687
Brayer
Craftsheet
    

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk en wat een goede uitleg. Ik ga het ook eens proberen, heb alleen maar verf van de action maar toch het proberen waard.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de goede uitleg. Ik ga dit zeker eens proberen.
    Je kaart is prachtig.
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails