woensdag 12 augustus 2020

KiCo Challenge 2020: Grungy

Vorige week bedacht Conny voor de KiCoStaps Challenge het thema: Grungy.
In mijn kleine art journal maakte ik deze twee pagina's.
Vanwege de tropische temperaturen is het simpel gebleven.




Ik heb de pagina's eerst ingesmeerd met een dun laagje gesso en daar het in stukjes gescheurde tissuepapier overheen geplakt.


Daarna heb ik er een whitewash van gesso overheen gedaan en de uitstekende stukjes teruggevouwen en met de gesso vastgeplakt.


Van de Daler inkt heb ik wat op de pagina's gedaan en nat gesprayd met water.


Laat de inkt lopen en dep eventueel overtollige inkt weg.


Daarna heb ik van de Turquoise Deep en Black nog iets toegevoegd voor meer structuur.


Ik heb met zwart de achtergronden gestempeld, maar steeds afdrukken gemaakt die maar voor een deel zichtbaar zijn.

Ik heb met zwart de tekst, het prikkeldraad en de vogels gestempeld.
De tekst heb ik omlijnd met een zwarte en witte marker.
En tot slot heb ik de randjes zwart gesponst.


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, en in deze dagen houd het hoofd koel!

Groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Achtergronden 8, plate 118
Achtergronden 11, plate 139
Achtergronden 13, plate 149
Divers 17, plate 119
Tekstsheet 30, plate 138

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Seafarer, Sepia
Gesso wit
Daler Rowney Acrylic Ink, Antilope Brown, Black
Liquitex Acrylic Ink, Turquoise Deep
Minimister met water
Tissuepapier
Art Journal
Pilot Permaball zwart
Signo wit
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails