donderdag 6 augustus 2020

KiCo Challenge 2020: Gebruik een label

Voor de KiCoStamps Challenge bedacht Lizenka vorige week het thema: Gebruik een label.
Natuurlijk werkte ik in mijn kleine Art Journal, maar omdat ik iets anders van plan was dan anders, gebruikte ik geen gesso om een basislaag te maken.



Ik weet heel zeker dat jullie het (bijna) allemaal zullen herkennen. Die vellen met prints die zó spuuglelijk zijn, dat je ze echt nooit gaat gebruiken.
Maar ik heb er nu dan toch 3 gebruik voor de achtergrond van deze uitdaging.
De vellen papier zijn in kleine stukjes gescheurd.

Daarna heb ik ze met matte medium opgeplakt op de pagina's in mijn boekje en daar overheen een laagje matte medium.

Van een heel klein beetje witte gesso (of acrylverf) en wat water maak ik een soort van whitewash wat ik met een oude platte kwast op de achtergrond aanbreng.

Als er gesso tussen het papier komt, langs de randjes, en het blijf er in staan als je klein plasje, dat geeft alleen maar meer structuur en laat ik dus gewoon zitten.
Heel goed drogen, en daarna de overstekende randjes van de achtergrond afknippen.

Ik doe een drupje Paper Artsy verf op papier en veeg het uit met een sponsje. 

Zo doe ik dat bij allebei de pagina's, goed drogen.

Als de pagina's goed droog zijn, ga ik de bloemen en insecten stempelen met een watervaste inkt, hier heb ik Archival gebruikt.

Ik gebruik geen masker, dat vind ik hier niet nodig omdat niet de bloemen achter elkaar komen, maar alleen de stelen elkaar raken.

Als ik klaar ben met stempelen droog ik de afdrukken even goed met de heattool.

Ik kleur de bloemen in met de Zig stiften en maak witte spetters met de Daler inkt.

Ik maak het label op een restje wat ik ook heb gebruikt in de achtergrond. Ik stempel met zwart de tekst, ik spons de randjes zwart en maak een stukje touw in het label, wat ik niet knip, maar met het hobbymes afsnijd. Dan plak ik het labeltje op.
Tot slot spons ik de bladzijden van het boekje met zwart.


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon 


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 27, plate 155
Flora en Fauna 25, plate 154A
Flora en Fauna 26, plate 154B
Engelse tekst 2, plate 100
Engelse tekst 3, plate 101

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Gesso wit
Paper Artsy, Fresco Finish Bougainville
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Zig Clean Color Real Brush
Matte medium
Platte oude kwast

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails