woensdag 19 augustus 2020

KiCo Challenge 2020: Gebruik een tandenborstel

In juni al bedacht Conny voor een KiCoStamps Challenge het thema: Gebruik een tandenborstel.
Ik heb hier zowel een handtandenborstel als een elektrische gebruikt, die laatste gewoon als probeersel.
Verderop lees je of de spetters om mijn oren zijn gevlogen.
Waarschijnlijk door de warmte ben ik vergeten om ergens een foto tussendoor te maken, maar jullie snappen het vast wel.



Ik heb eerst de pagina's van mijn kleine Art Jounal bewerkt met witte gesso.
Daarna heb ik een paar kleurtjes verf op mijn craftsheet gedaan, daar de handtandenborstel in gedept en vervolgens strepen getrokken in de natte gesso.
Goed drogen.


Omdat ik met een contrastkleur en een stencil wil werken, begin ik met groen..... 


..... maar vind dat geen succes. Dus veeg ik het weer van de bladzijde en ga over op blauw.


Ik leg het stencil op het Art Journal, houd het goed vast, leg het borsteltje van de elektrische tandenborstel mét blauwe verf op het stencil, en als ik de tandenborstel aan zet, bereid ik me voor op een spetterregen.
Maar dat gebeurt niet! Het borsteltje blijft keurig over stencil en ondergrond gaan, gaat er ook niet onder zitten, kortom, ik ben niet ontevreden over het resultaat. Want dat is een heel mooi glad en egaal resultaat.


Met een witte Signo maak ik accenten.


Ik stempel de Prutsen-tekst met zwart op de rechter bladzijde en spons de randen van de pagina's met zwart.


Tot slot doe ik wat witte acrylverf op mijn crafsheet, doe er wat water bij en spetter door je vinger langs de haren van de tandenborstel te halen.
En natuurlijk graag de goede richting uit, anders zit je helemaal onder!


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon 


De tekststempel is natuurlijk een stempel van KiCoStamps:
Tekstsheet 33, plate 153

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Gesso wit
Paper Artsy Fresco Finish, Beach Hut, Space Cadet, Blood Orange, Tango, Brouw Shed, Tikka
Amsterdam Acrylverf, Titaanwit 105
Carabelle Studio, Pattern 1930, TE40105
Handtandenborstel
Elektrische tandenborstel
     

1 opmerking:

  1. Had regen verwacht met de regenboog ha ha gaaf weer hoor,....

    Warme groetjes, Aniet

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails