zaterdag 15 augustus 2020

KiCo Challenge 2020: Fantasy

Bij de KiCo Stamps Challenge bedacht Lizenka het thema Fantasy.
Voor mij natuurlijk in mijn kleine Art Journal!




Natuurlijk bewerk ik de pagina's eerst met witte gesso.
Dat goed gedroogd, waar met de tropische temparaturen van vandaag niet zo heel veel voor nodig is.
Dan kleur ik de onderkant met een groene Daler Rowney acryl inkt door de pagina voor de helft eerst met een kwast een beetje nat te maken, dan de kleur er op, en met de kwast de inkt uitsmeren.


Datzelfde doe ik aan de bovenkant, eerst met Prussian Blue.....


..... en daarna met Turquoise en Phtalocyanne Green.
Ik ben op dit punt nog van plan om later de horizon te accentueren, maar laat dat idee later weer voorbij gaan omdat ik de  horizon toch duidelijk genoeg vind.

Ik zoek de elf en een bijpassende tekst, doe wat zwarte verf op mijn crafsheet en rol dit uit met de brayer en stempel het af.
Helaas met minder goede gevolgen voor de elf, maar er zit natuurlijk nog genoeg verf op mijn craftsheet, dus is dat met een kwastje op te lossen.
(denk ik)


Zo ziet het er een stuk beter uit!

Op de rechter pagina stempel ik de swirl en geef die accenten met de witte Signo. Het is zó warm in huis (vandaag afgekoeld van 32 naar 30 graden.....) dat het wit bijna vloerbaar uit de pen komt. Nog niet eerder meegemaakt!


Tot slot maak ik een beetje "mist" rond de elf door wat Mica Magic Pearl aan mijn vingers te doen en dit op bepaalde punten over de pagina's te smeren.
In de lucht maak ik met andere kleuren Mica Magic, Distress Stickles en Liquid Pearls een soort gekleurde sterrenlucht.


Heel veel stempelplezier, houd het hoofd koel, groetjes van Yvon 


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Fantasy 9, plate 109
Engelste tekst 2, plate 100

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Amsterdam acrylverf, Lampenzwart 702
Daler Rowney Acrylic Ink, Genesis Green
Liquitex Acrylic Ink, Phtalocyanne Green (Blue Shade), Turquoise Deep, Prussian Blue Hue
Signo wit
Platte kwast
Pot water
Color Box Mica Magic
Liquid Pearls
Distress Stickles
Brayer
Craftsheet
Art Journal
     

1 opmerking:

  1. Heel erg mooi geworden!
    Ik moet mijn AJ ook weer eens erbij pakken.
    Ik ben je meteen gaan volgen :D

    x
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails