zaterdag 22 december 2018

Zet wat boven je hoofd groeit .....

Met een stencil, Color Burst en een beetje water kun je leuke dingen doen!



Ik heb hier craft karton als basis gebruikt en daar een stencil met wat grotere gaten op gelegd.

Je hoeft maar weinig water te sprayen om de Color Burst in beweging te krijgen. 
Wanneer je teveel water gebruikt, zal de Color Burst onder het stencil lopen.
De 3 bloemen stempel ik met Versamark op boekenpapier en ga ik embossen met wit embossingpoeder.

Als de bloemen zijn uitgeknipt kleur ik ze in met het restant Color Burst wat nog op het stencil zit.
Even laten drogen dan dan kan ik kan ik kijken of ik de Color Burst bloemen aan de bovenkant of onderkant van de kaart wil hebben.

Ik besluit dat ik de Color Burst bloemen aan de onderkant van de kaart wil hebben.
Ik stempel de tekst met zwart, teken met een witte Signo de bloemenstelen naar beneden en geef dat aan de linkerkant van de steeltjes een accent met de dunste zwarte Micro pen.

Daarna spons ik de rand van de kaart met zwart en mat de kaart op zwart papier en een bijpassende kleur cardstock.
Omdat de bloemen over de rand van de kaart steken, mat ik eerst de kaart, dan heb ik met uitsnijden van de kaart geen last van de bloemblaadjes die over de rand komen.
Daarna plak ik dus tot slot de bloemen op de kaart.

Fijne zaterdag, fijn weekend, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 16, plate 108
Tekstsheet 30, plate 138

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Color Burst, Yellow Ochre, Sepia, Pthalo Green
Joggles stencil, Hide in Plain Sight 10-33793
KiCoStamps Opaque detail embossingpoeder White
Signo wit
Micron black 005
Minimister met water
   

1 opmerking:

  1. Superleuk effect, de Color Burst in combinatie met een stencil. Heel mooi kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails