vrijdag 15 juni 2018

Zomerchallenge dag 5: Papier vlechten

Op dag 5 van de Zomerchallenge is het thema: Papier vlechten.
Nu is dit maaksel niet echt gevlochten, maar ik vond dit ook wel leuk om hiervoor te gebruiken.


Op de pagina heb ik een stukje dubbelzijdige plakfolie geplakt. Dit heb ik afgescheurd waardoor de randen rondom niet heel strak en kaarsrecht zouden zijn.
Voor het papier vlechten heb ik restjes papier gebruikt die gemaakt zijn met een gelliplate, alcoholinkt, stencils en stempels. De strookjes zijn in verschillende breedtes gesneden.
De min of meer vierkante tekst van KiCoStamps heb ik als uitgangspunt gebruikt.
Van daaruit ben ik de stroken gaan opplakken met tussen de stroken steeds een kleine tussenruimte.
Het recht afgesneden uiteinde van de strookjes zit steeds tegen het vierkant aan, of tegen een rechte lange zijde van de strookjes. Aan het uiteinde heb ik de strookjes steeds afgescheurd op de plek waar het niet meer op de ondergrond, dus op de dubbelzijde plakfolie.
Tussen de papierstrookjes zit steeds een klein strookje tussenruimte. Door  gebruik van de dubbelzijdige plakfolie plakt dit nog en kun je daar het zwarte embossingpoeder overheen strooien en embossen.


Stempels:
KiCoStamps, Tekstsheet 23, plate 105
Hampton Art, Scrappers Toolbox, SC0629

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Restjes papierstroken
Stukje gescheurd plakfolie
KiCoStamps, Opque Detail Embossingpoeder Black
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails