zondag 17 juni 2018

Zomerchallenge dag 9: Vaas met bloemen

Bij de Zomerchallenge is de opdracht voor dag 9: Vaas met bloemen.
Een vaas is het niet geworden, wel een aantal flessen met 1 bloem.


Ik heb de onderkant van de pagina waar de spreuk op staat afgeplakt met een stukje maskeertape.
De achtergrond heb ik heel licht gekleurd met Kraft en Vintage Grey, maar omdat er blijkbaar nog wat groen aan mijn sponstool zat, zie je dat er doorheen.
Ik heb gespetterd met het waterpenseel en Vintage Grey.
Op een stukje transparant heb ik kleur aangebracht met gele en groene alcoholinkt, en op de andere kant van het transparant heb ik met Breeze de vazen gestempeld en uitgeknipt.
Ik  heb het stukje maskeertape verwijderd en met een zwarte Micron pen een niet al te strak lijntje getekend aan de onderkant van het gekleurde stuk.
Nu kon ik de vazen op dat lijntje leggen zodat ik wist waar ik de bloemen moest stempelen.
Daarna de vazen opplakken, wat ik met gewoon dubbelzijdige plaktape heb gedaan. Je ziet daar niets van.
De bloemen zijn ingekleurd met aquarelpotlood en een waterpenseel.
De tekst is met zwart en de vlindertjes met Turquoise gestempeld.
Met een Signo pen heb ik witte stipjes op de vleugeltjes aangebracht.


Stempels:
Hero Arts, Country Garden Posies, LL922
Hero Arts, Fanciful Posies, LL923
Hero Arts, Good Things Fancy Notes, LL869 (in een combi-doosje met andere stempels, als losse stempel Good Long Flower. E2824)
Paper Artsy, Hot Picks, HP1109
Different Colors, 100% Zuiver, S-00213
KiCoStamps, Fantasy 4, plate 75
Hampton Art, Scrappers Toolbox, SC0629

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Different Colors ink, Turquoiae, Kraft, Vintage Grey, Breeze (watervast)
Alcoholinkt geel en groen
Caran d'Ache Museum Aquarelle
Micron zwart 03
Stukje transparant
Waterpenseel
Maskeertape
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails