maandag 11 juni 2018

Een lekker wereld monster ding!!

Gisteren heb ik met navullingen Distress inkt, maar met een aquareltechniek een kaartje gemaakt voor KiCoStamps met zo'n geweldig leuk monstertje erop.


Van PaintOn aquarelpapier heb ik twee kaartjes gesneden van 10,5x10,5 cm. Wat een beetje uit zuinigheid is, het papier is immers A4, dus 21 cm breed.
Voor zowel de achtergrond van het kaartje als voor de tekst heb ik dezelfde techniek gebruikt. Maak het aquarelpapier flink nat en laat daar een paar druppels navulling Distress inkt op vallen. Ik heb hier voor het stukje waar ik de tekst op wilde stempelen eerst Squeezed Lemonade gebruikt (1e foto) en direct daarna Abandoned Coral (2e foto).
Omdat het papier flink nat is gaat de inkt goed lopen als je het heen en weer wiebelt, net zo lang tot je tevreden bent en je het papier kunt drogen (3e foto).
Aan de lucht drogen vind ik meestal mooier worden, maar door mij ongeduld in dit soort dingen koos ik toch voor drogen met de heattool.



Voor de achtergrond van het kaartje heb ik Abandoned Coral en Wilted Violet gebruikt. Op dezelfde manier als hierboven beschreven.
Op de achtergrond heb ik met zwart ook de swirls gestempeld en deze witte accenten gegeven.
De randen van de kaart heb ik met zwart gesponst.

Het monstertje heb ik met Versamark op een restje aquarelpapier gestempeld en geëmbost met zwart embossingpoeder.
Daarna net buiten de zwarte lijntjes uitgeknipt zodat je daar een wit lijntje omheen ziet (tenzij je dat net onder het monstertje vergeet, en daar dus geen wit lijntje ziet ...).

Het monstertje is ook met navulling Distress inkt gemaakt, eigenlijk ook zoals hierboven beschreven, maar dan op kleinere schaal.
Maak met een klein penseeltje het monstertje nat, maar blijf daarbij BINNEN de buitenste zwarte geëmboste lijntjes.
Voordeel is dat je binnen die lijntjes alles gewoon nat kunt maken. Ik heb van 3 kleurtjes navulling (Twisted Citron, Peacock Feathers en Wilted Violet) een druppeltje op een acrylblok gedaan, en met een waterpenseel daar wat inkt vanaf genomen om de diverse onderdelen van het monstertje in te kleuren.
Na het drogen van de inkt heb ik het monstertje nog wat witte accenten gegeven en opgeplakt

Van de twee laatste Tekstsheets van KiCo heb ik een combinatie van diverse teksten gestempeld om tot deze tekst te komen.
De randen van de tekstjes zijn overal met zwart gestempeld, zijn opgeplakt op de kaart en hebben daarna nog witte accenten gekregen zodat het wat beter tot zijn recht komt.
Tot slot heb ik het monstertje twee wiebeloogjes gegeven.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Cute Monsters 1, plate C5
Cure Monsters 2, plate C6
Tekstsheet 29, plate 135
Tekstsheet 30, plate 138

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt refills/navullingen, Squeezed Lemonade, Abandoned Coral, Wilted Violet, Peacock Feathers, Twisted Citron
Versamark
KiCoStamps Opaque Detail Embossingpoeder Black
Signo wit
2 Wiebeloogjes
   

2 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails