vrijdag 6 juni 2014

Zomerchallenge: Dag 6, Verpakkingsmateriaal

Vandaag is bij de zomerchallenge van de Craftorij het thema Verpakkingsmateriaal.


Voor deze opdracht had ik meteen in gedachten om transparant verpakkingsmateriaal te gebruiken. Het zit vaak in verpakkingen van stansen, groter bij platen voor bijvoorbeeld Big Shot, veel kleiner bij verpakkingen van splitpennetjes en alle Tim Holtz verpakkingen.
Die verpakking worden door mij vakkundig losgepeuterd en de kleinste stukjes worden meteen op bruikbaar formaat geknipt of gesneden (dan zijn ook de scherpe randen eraf) zodat het gebruikt kan worden om op te stempelen.
Maar ik heb ook al eens een heel boekje gemaakt van de grotere stukken.

De achtergrond heb ik gemaakt door de Distress inkt op de craftsheet te smeren, sprayen met minimister en daar de correspondentiekaart doorheen gehaald.
De schelp heb ik met Vintage Photo op de achtergrond gestempeld, de randen gesponst met zwart.
Op een andere correspondentiekaart heb ik de schelp gestempeld. De stempel ingesmeerd met een paar kleurtjes aquarelkrijt, nevelig gesprayd met de minimister en afgedrukt. De randen gescheurd en gesponst met Broken China en zwart.
Op het transparante stukje verpakkingsmateriaal heb ik een paar kleurtjes groene en blauwe alcoholinkt gebruikt, de tekst met zwart gestempeld en daarmee ook de randen gesponst.
De schelp opgeplakt en de tekst met splitpennetjes vastgezet.
Tot slot het tabje bevestigd en er een correspondentiekaart achter geplakt ter versteviging, afwerking en om op te schrijven welke materialen ik heb gebruikt.

Niet helemaal tevreden over, maar goed, moet maar even zo voor vandaag.


Stempels:
Stampington and Company, Postal Shell, C8441
PSX, G-1481 (Near the Sea ...)
Impression Obsession, Spiral Shell, D4358
Provo Craft Roller Stamp Circa 12pts, 24-8064

Inkt etc.:
StazOn, Jet Black
Distress, Tea Dye, Vintage Photo, Broken China
Lyra Aquarelkrijt
Adirondack alcoholinkt
Minimister met water
Craftsheet
Embellishments: Brads
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails