zaterdag 6 april 2013

Zwart wit voor Godelieve


Op haar blog heeft Godelieve iedere zaterdag een zwart wit thema.
Deze zaterdag zal dat haar 140e !!!! zwart witte blogpost zijn. Wat een mijlpaal, gefeliciteerd Godelieve!

Ter ere daarvan en als verrassing zetten we met een groep bloggers, naar een idee van Dymphie,  een zwart witte kaart op ons blog en natuurlijk om jou te bedanken voor al die weken met prachtige zwart wit creaties, waar we met zoveel mensen van genieten en inspiratie van opdoen.

Hier mijn creatie.




De achtergrond heb ik gemaakt met de gelliplate met alleen (heel weinig) zwarte en wat meer witte verf.
Ook maakte ik een achtergrond waarbij ik eerste een boekenpagina op een A4 heb geplakt, die ik daarna op de gelliplate heb afgedrukt.
Met behangersafplaktape heb ik de randen geplakt, gesso op aangebracht en de tekst gestempeld.
De grassen, bloemen en bladeren zijn met zwart gestempeld en deels ingekleurd met witte en zwarte gelpen.
De grote bloem en twee bladeren heb ik op de boekenpagina gestempeld en uitgeknipt.
Met wit garen heb ik 3 kleine knoopjes vastgenaaid.
De randen heb ik met zwarte gelpen omlijnd en gesponst met zwart.
De kaart verder gemat op zwart en wit.

Ik hoop dat heel veel mensen vandaag een bericht achterlaten op Godelieve haar blog!


Stempels:
Paper Artsy, Jofy 09
Paper Arsty, Jofy 11

Inkt etc.:
Archival Jet Black
Gesso
Talens Amsterdam acrylverft, Titaanwit 105, Lampenzwart 702
Gelliplate
Gelpen zwart, wit
Embellishments: Knoopjes zwart
Wit garen
Behangersafplaktape
    

19 opmerkingen:

  1. Wat leuk om deze stempels gebruikt te zien in het zwart wit! Ik wil ze vandaag gaan kopen op de beurs. Maar jullie ode aan godelieve is een leuke aktie!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. loving these stamps in only black and white - very striking design

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...Yvonne is just gorgeous, I adore that stamp, (her collection is so lovely, all on my list!)black & white is always such a striking combination, love what you have created her, have a super weekend...Melxx :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een mooie zwart/wit creatie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Those stamps look great in black & white Yvon! A beautiful card!
    What a lovely idea to honour Godelieve's anniversary. I look at her posts every day too, she is very inspiring!
    Alison xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend Yvon, jouw zwart wit bijdrage is ook al zo artistiek.
    PIN natuurlijk :-)
    En die Jofy stempels zijn te gek hierbij!

    toedelssssss, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En hup nog een, meid ik ren me kapot ;)) om overal de blackies and whitties te zijn, een zeer mooi eerbetoon voor Godelieve, wat zal ze hier blij verrast mee zijn, machtig mooi Yvon en die stempel.... Een plaatje! ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi Yvonne! Daar zou ik niet snel aan gedacht hebben, om alleen met zwart op de gelliplate te werken. Wat een prachteffect!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via het zwart witte zaterdag initiatief kom ik bij jou terecht en het is duidelijk, hier is ook een doorgewinterde creatieveling aan de slag! Wow! Echt heel bijzonder en mooi.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja Yvonne, ik zag dat je binnenpretjes had omdat ik me vanalles en nog wat aan 't afvragen was :)
    Superleuk kaartje heb je voor deze gelegenheid gemaakt. Toffe technieken en mooie stempels gebruikt. Fijn dat je altijd uitlegt hoe je alles gedaan hebt, heel leerzaam!

    Bedankt dat je meedeed. Fijn om je nog eens gezien te hebben vandaag in Zeist!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n zwart/wit gelli plate achtergrondje is wel heel mooi! Prachtige stempels ook! Mooie randjes tekst-gestempeld dus deze keer :)

    Ik zag je vandaag zo behendig achterstevoren kriebelen, heel mooi :) Leuk om je even gezien te hebben ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ERG leuke kaart Yvon!
    Mooi hoe je alles gecombineerd hebt tot een sfeervol geheel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi om hiervoor je gelliplate te gebruiken en nog mooier om Godelieve met z´n allen zo te verrassen! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dit is een pracht van een kaart en een mooie attentie tov Godelieve!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig en ik zie invloeden van Dina, kan dat kloppen? Maar wel je eigen stijl, erg leuk!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig ontwerp. Heel speciaal dat zwart op de gelli plate, zou ik nooit aan gedacht hebben. Gr. Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fabulous, love the monochrome look!! Hugs Juls

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails