dinsdag 28 juni 2011

Vintage kaart

Voor een vintage propject van de Stamping Angels maakte ik deze kaart.



Ik dacht al steeds, ik moet iets gaan doen met de achtergrondjes met scheerschuim die ik een keer maakte, en voor deze kaart heb ik er eentje uit de voorraad gehaald.
Ik heb eerst boekenpapier gekleurd met Sand en Victorian Velvet, daarna met bruin de vrouw gestempeld en uitgeknipt.
Met bruin de tekst op de scheerschuimkaart gestempeld en diverse afdrukjes gemaakt van losse woorden. Deze uitgesneden, de randen van de kaart en woorden gesponst met bruin en gemat op zwart.
Stempel met bruin de boekentekst op een smalle strook (eigenlijk een overblijfsel, het is dus niet bewust zo bedoeld), spons de randen met bruin, mat op zwart en versier met lintjes in bruin en oudrose kleuren.
Plak het stukje rose jute met de diverse onderdelen vast op de kaart.


Stempels:
Stamp Francisco, Chapeau Lady, 24484UM
StampinBack, Woman text, B178
Stampers Anonymous, boekentekst, K4-1251

Inkt etc.:
Memories Art Print Brown, Sand
Distress Vitorian Velvet
Boekenpapier
Lint
Rose jute

12 opmerkingen:

  1. Je laat me weer eens zien hoe mooi je kunt werken met achtergrondjes...dank daarvoor. Het geheel is een prachtig werkstuk geworden.

    Lieve groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat apart, je zou scheerschuim niet direct met Vintage in verband brengen. Leuk gevonden weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow.... toch eindelijk iets met die scheerschuim-achtergrondjes gedaan! En het is prachtig geworden. Vind die lintjes erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk gedaan met die losje woorden, de strikjes zijn ook superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft een prachtige vintage-look Yvon, mooi zo die kleuren in collagestijl.
    Ik kan nog wel een projectje gebruiken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yvonne schitterend is deze kaart. Leuke techniek he met scheerschuim. je combinatie is prachtig.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart, Yvon! Ik heb deze techniek zelf nog nooit geprobeerd, maar vind het een mooi resultaat geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAt beheers jij deze technieken goed zeg!!! Ik zit met mijn mond open te kijken hoe je het allemaal hebt gedaan! Ik ben zelf niet zo'n 'priegelaar' dus ik heb grote bewondering voor je! Dank ook voor je heldere uitleg, zodat ik het helemaal kon volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh... dat Vintage ik houd er toch zo van.
    Het is weer een plaatje om naar te kijken Yvonne, erg mooi gedaan.
    Groetjes Marina.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastic vintage piece Yvon! I love how you stamped on the book paper, & those bows look great!
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele leuke kaart, prachtige kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails