woensdag 15 juni 2011

Birds, nests, eggs

Voor een Stamping Angels project met als thema "Birds, nests or eggs" maakte ik deze ATC.
Gelukkig iets meer mijn ding dan de ATC van gisteren.


Stempel de achtergrond met Shabby Shutters, kleur bij met het waterpenseel met dezelfde kleur en geeft het hart van de bloemen een accent met het Karisma potlood. Spons de randen met Peeled Paint.
Stempel met zwart de vogelnestjes, knip uit en kleur met het waterpenseel de vogelnestjes met Antique Linnen en Vintage Photo, kleur de eieren met Tumbled Glass en Shabby Shutters.
Stempel met zwart de tekst.
Stempel met zwart op dessinpapier de vogel en het vleugeltje apart. Knip allebei uit met aan de bovenkant van het vleugeltje een extra stukje papier. Op het vogeltje heb ik aan de bovenkant van het vleugeltje een sneetje gemaakt, zodat het apart gestempelde vleugeltje er doorheen gestoken kan worden. Aan de achterkant heb ik het vastgeplakt met lijm en aan de voorkant met een stukje 3D tape.
Naai de pootjes met zwart garen op de ATC en plak het vogeltje met 3D tape op de ATC.
Mat alles op zwart cardstock.

Dat de eieren bijna groter zijn dan het vogeltje ..... het moet een speling van de natuur zijn, ha ha!


Stempels:
Darkroom Door, Frangipani, DDPS005
Creatie, stempellap uit de stempeldoos (vogel en tekst)
Stempelmakers, DD087 (vogelnest)

Inkt etc.:
Distress Shabby Shutters, Peeled Paint, Tumbled Glass, Vintage Photo
StazOn Jet Black
Waterpenseel
Karisma Metallic Green
3D tape
DMC garen zwart

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaarten en ATC's heb je weer op je blog staan! super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie achtergrond en dat de eieren zo groot zijn is juist een erg leuk detail.
    Maar ik heb wel een beetje medelijden met dat vogeltje, hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze beide schitterend Yvonne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke ATC Yvon! Mooi ingekleurd. Grappig, dat fladderende vleugeltje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend die details...vooral dat vleugeltje vind ik erg leuk. Dat de eitjes een beetje groot zijn voor het vogeltje is een bijkomstigheid, gelukkig is dit niet echt anders had ik medelijden met het vogeltje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige achtergrond en wat is hij leuk.
    Erg mooi gedaan Yvon. Prachtig en schattig geheel.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahaha juist door de leuke afmetingen is het een super geinig kaartje geworden! Het vogeltje lijkt bijna weg te vliegen van de kaart, mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love this piece Yvon! The bird is so cute! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een cutie staat daar op zijn nest! Heel mooie ATC!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gedaan! Dat vogeltje is zoooo grappig, het doet me glimlachen :o))

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails