donderdag 30 juni 2011

Geperst blad ..... probeersel

Op het blog van Miek zag ik laatst hoe zij bladeren had geperst door de Cuttlebug of Big Shot met een gewéldig resultaat, klik bijvoorbeeld hier of hier.

Dus dacht ik, dat wil ik ook eens proberen. Meer dan een probeersel is het ook nog niet geworden .....

Van de uitgebloeide hortensia een paar bladeren afgeknipt en door de Cuttlebug gedraaid.
Het sap van het blad wordt altijd naar de onderkant uit het blad geperst.
Haal je het blad dus van boven naar beneden door de Cuttlebug, wordt het sap van het blad aan de onderkant eruit geperst. Wanneer je dan het steeltje aan de onderkant van de kaart legt, zoals de tweede kaart hieronder, zie je niets meer van het weggeperste sap terug.
Gaat het blad eerst met de zijkant door de Cuttlebug, dan wordt het sap ook naar de onderkant weggeperst, maar op de kaart is dat dus de zijkant zoals bij de kaart hierboven.
  


Het overgebleven blad heeft daarna twee weken tussen tissues in deze heel oude bloemenpers uit mijn vroege jeugd gezeten en kwam er vandaag als een soort vloeipapieren blaadjes uit.

En de tissues ..... die ga ik natuurlijk niet weggooien als je deze mooie motieven ziet! 


Eens kijken wat ik morgen op de moestuin kan vinden!
En bedenken wat ik met deze geperste bladerenkaarten ga maken.
    

9 opmerkingen:

  1. nice project with your "Miek-esque" leaves!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet je het eens proberen met bladeren van varens (met én zonder sporen!), en van de druif wordt ook heel mooi.
    Ik ben dus ook al bezig geweest.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja gaaf he Yvon. Ook ik zag het bij Miek en heb er al een paar kaarten van op mijn blog staan. Het is zo leuk om te doen en zo verrassend wat er tevoorschijn komt. Er ligt er nog een klaar maar die komt iets later op mijn blog.
    Ben erg benieuwd naar je creaties er mee.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi resultaat....ben vooral benieuwd wat je met die tissues gaat doen!!
    Groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er supergoed uit, jij weet er vast ook nog iets moois mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wonderful results & the tissues look beautiful!
    Have a great weekend Yvon! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Yvon, Hero Arts gaat bij jou maar een deal sluiten om hun natuur-stempels zo mooi te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig resultaat Yvon. Het is verslavend hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Yvon. Ik heb het geprobeerd met hortensia blaadjes, geeft een geweldig mooi effect!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails