woensdag 10 juni 2020

KiCo Challenge 2020: Puzzelen met stempels

Vandaag laat ik jullie de pagina's zien met de door Conny bedachte opdracht voor de KiCoStamps week challenge, Puzzelen met stempels.
Eén van mijn favoriete onderwerpen, omdat je je er zo lekker bij kunt uitleven. Er kan namelijk niet zo heel veel mis gaan, en dat is soms wel eens fijn!


Normaal gesproken smeer ik de bladzijden van mijn kleine art journal in met gesso, maar omdat ik het toch al ga kleuren met acrylverf heb ik dat nu  niet gedaan.
Als je er zin in hebt, lees dan voor de grap even de tekst van de onbewerkte bladzijde....... beeeetje erg oud Nederlands, maar wel leuk!

Ik smeer de verf gewoon met een kwast uit, zonder die tussendoor uit te spoelen.
Even goed drogen en dan met witte acrylverf en het stencil nog wat patroon aanbrengen.

Ondertussen een greep uit de restjesbak met papier, vooral verschillende kleurtjes bij elkaar zoeken.

Omdat mijn boekje niet zo heel groot is, in totaal ongeveer 20 cm breed en 15 cm hoog, kan ik niet heel veel grote vormen verwerken.
Maar sommige grotere vormen kan ik wel gebruiken door ze kleiner uit te knippen.
En al zoekend borrelen er wel wat ideeën naar boven, want van tevoren weet ik bij het collage journalen nooit wat ik ga maken.

Een aantal gestempelde vormen lijm ik vast aan de rand, en voor het figuurtje moet ik toch nog behoorlijk heen en weer schuiven voordat ik het heb gevonden.

Ik wilde wel iets wat heel duidelijk een figuurtje zou zijn, maar zonder het standaard gezichtje, standaard armen, enz.
Dat is denk ik wel redelijk gelukt door een bloem om te keren als lijfje, een bloem als hoofd, wel met een mond en ogen van verschillende monstertjes, de kleine visgraat als handen, slippers als voeten en diverse bloemen als haar.

Als ik alles heb vastgeplakt, ga ik rondom de afbeeldingen kleur aanbrengen en met de doezelaar vervagen.

Met een witte Posca stift zet ik stippen rondom de afbeeldingen.

Dan schrijf ik  met de zwarte Posca stift de letters van de tekst.
Deze tekst staat op een stempel van tekstsheet 37, plate 161.

De letters heeft ik nog accenten met de witte Posca.
En ik zet op de pagina's nog wat andere accenten met de witte Posca en zwarte Micron pen.
Tot slot spons ik de randen van de pagina's met zwart


Heel veel stempelplezier, maar ook heel veel inspiratie gewenst!
Blijf gezond! Groetjes van Yvon


Alle gebruikte stempels zijn van KiCoStamps. Ik heb zoveel stempels, maar ook vooral onderdelen van stempels gebruikt, het is niet heel zinvol om die stempellappen hier op te noemen.
Maar vooral stempels gebruikt van de Diverse sheets, Flora en Fauna, Achtergronden, Tekstsheets, Freebie sheet 3, en voor de geschreven tekst heb ik de tekst van een stempel gebruikt (Tekstsheet 37, plate 161).
Mocht je toch iets specifieks willen weten, stuur me dan gerust even een berichtje/mailtje.

Overige inkt en materialen:
Archival, Jet Black, gebruikt voor alle stempelafdrukken
Acrylverf, iedere verf is natuurlijk te gebruiken
Caran d'Ache Luminance 6901
Stabilo All zwart
Doezelaar
Posca PC-1M 0,7 mm bullet schaped, wit en zwart
Micron 005 zwart
Prima Marketing stencil, Flourish #564278
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails