vrijdag 15 maart 2013

Less is More

Even een aantal kaartjes voor diverse gelegenheden in voorraad gemaakt.

 
Door de kaart aan de bovenkant en onderkant af te plakken, kun je een strak uitziende strook creëren.


 
Naast een aantal kaartjes heb ik ook een Stamping Angels project opgezet met het thema Less is More. Naast deze voorkant ......
 
 
..... heb ik ook een kaart gemaakt in het project zelf, zie hieronder.
 

Om een strook te maken die je sponst, is het 't meest handig om een transparante liniaal met blokjesverdeling op je kaart te leggen, de onderkant aansluitend aan de liniaal af te plakken, net als de bovenkant.


Spons de strook tussen de afgeplakte onderdelen.
Haal dan de bovenste afplakstrook weg en stempel de tekst en de bloem met zwart.
Spons de randen van de kaart, matten op zwart en een bijpassende kleur cardstock.
Eventueel nog iets inkleuren indien gewenst.


Stempels:
Paper Artsy, Jofy 09
Art Journey, Roses
Penny Black, Butterfly Edge, 3648K
Impression Obsession, Silhouette 12, F5562
StampinBack, Sheet 111A
StampinBack, Beauty of Nature text, B601
Hero Arts, Real Dill, H3258
Different Colors, Even laten weten dat, S-00035
Crealies, Vlindergroetjes

Inkt etc.:
Archival Jet Black
Distress Mustard Seed, Spiced Marmelade, Festive Berries, Peeled Paint, Evergreen Bough
    

33 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaarten Yvonne, één voor één juweeltje en heb je de ARtsy stempels toch in je bezit, of heb je het weer zelf gedaan!!??

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fraaie kaarten Yvonne! Slimme tip van die lineaal, dank je wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SCHITTEREND Yvonne, ik ga deze zeker liften.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SCHITTEREND juist door alle eenvoud. Vind ze echt zo mooi. Vooral die met de vlindertjes
    lieve groetjes
    Marrja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zijn me een partij mooi!! Geweldig gedaan Yvonne!
    xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moooooooooooooi Yvon, die jofy stempels moeten toch ook mAar in mijn winkelwagentje belanden op de AS ;)) super mooie kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie kaarten Yvon. Mooie kleuren en lekker clean. Complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yvon, zo even weer tijd voor wat bloggen! Dit blijft altijd mooi en toch ook een van mijn favoriete technieken! Je hebt er plaatjes van gemaakt, warme groet Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I'M excited of your Less-is-more cards. My husband stands by me and he is excited too.
    What a great effect with the overstamped colored stripes, really awesome creation. If I may I'll try it sometime.
    Lieve groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om jou ook aan de CaS-kaarten te zien! Mooie kaarten en vooral hele mooie kleuren! En dat project is echt in m´n straat; had eenzelfde iets al klaarliggen om op te zetten... Fijn weekend, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze PRACHTIG Yvon!
    Mooi hoe de vlinders doorlopen op dat ronde kaartje!
    Echt helemaal top deze kaarten!!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor de truc! Ik zie heel veel mooie kaartjes en een mooi boekje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig, Yvon, dank ook voor de uitleg, kan ik mooi weer wat van leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf gaaf gaaf! Wat een prachtserie!! Fijn weekend! Groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende kaarten Yvon.
    Zo stijlvol.
    Echt het zijn beauty's
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi Yvon, goed idee met die afplak stroken, echt even een technisch opfrissertje:0)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Your cards are beautiful Yvon!
    Have a lovely weekend,
    Alison xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow schitterende kaarten! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige resultaten Yvon..hoe mooi kan eenvoud zijn!

    toedelssssssss, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele prachtige kaarten heb je gemaakt Yvon.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind ze prachtig. Bedankt voor de uitleg. Dit probeer ik ook hoor!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze kaarten zijn zo mooi. Dat moet ik ook proberen. Bedankt voor de uitleg. Je maakt prachtige kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke serie kaarten Yvon!
    En ze zijn allemaal even mooi.
    Je hebt me wel weer geïnspireerd om hier toch ook maar weer eens wat mee te gaan doen.
    groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie serie kaarten. Het sponsen doe je dat met stempelinkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dag Yvonne, wat maak je mooie dingen! Ik zag deze kaarten op Pinterest, mooi! Ik wil ook graag zoiets maken, maar vroeg me af welk wit papier je ervoor gebruikt?

    Groet Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Jacqueline, dank je wel voor me leuke reactie!
    Ik denk (bijna zeker te weten) dat ik hier DCP 250 grams papier voor heb gebruikt omdat dat heel goed sponst.
    Je kunt ook een goede en gladde aquarel gebruiken, maar DCP werkt makkelijker omdat het redelijk glad papier is.
    Succes ermee! Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige kaarten. Mag ik vragen welke afplak tape je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marij, Het is een soort Post It papier, dus van die plakkende memoblaadjes, maar dan op een rol, die ook niet alleen maar met een randje plakt, maar helemaal. Bijv. https://www.de-stempelwinkel.nl/product/1066481/memo-rol-navulling-zonder-houder
      Succes ermee, groetjes van Yvon

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails