dinsdag 23 juni 2020

KiCo Challlenge 2020: Aan de horizon

Anderhalve week geleden was het thema voor de KiCoStamps uitdaging: Aan de horizon.



Omdat ik in mijn kleine art journal boekje de pagina's wil kleuren met acrylverf wat ik met een paletmes aanbreng, bewerk ik het van tevoren niet met gesso.
De skyline stempel ik dus direct (en scheef!) in het boekje.

Onder de skyline breng ik met het paletmes diverse kleuren blauw en wat groen aan.

Na het stempelen van de skyline, heb ik die ook apart afgedrukt op een kladpapiertje zodat ik het uit kan knippen om een masker van te maken.

Ik breng wat rode verf op de craftsheet aan en rol dat met een kleine brayer uit, zodat ik daar de stempel van de zon ik kan deppen.
Ik leg het masker op de gebouwen en druk de zon af.
Ook voor de zon maak ik een masker, leg beide maskers op de pagina en ga de rest van de 2 pagina's kleuren met gele, oranje en rode verf, die ik allemaal aanbreng met het palet mes.

Daarna breng ik met dikke witte verf en het paletmes het wit op het water en in de lucht aan.
Met de zwarte Micron teken ik de lijnen van de gebouwen na om ze iets beter te laten zien, en met de punt van het paletmes geef ik de gebouwen raampjes waarachter het licht brandt.
Ik stempel met zwart de tekst en tot slot teken ik met de dikke Posca een rand rondom de pagina's.


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 23, plate 146 skyline)
Divers 26, plate 151A (tekst)
Geometric/shadowsheet 3, plate 37 (zon)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Paper Artsy Fresco Finish, Voor het water: Beach Hut, Pea Coat, Southern Skies, Inky Pool, Hey Pesto
Voor de lucht: Autumn Fie, Tango, Zesty Zing, London Bus, Prawn
Voor het licht in de gebouwen: Zesty Zing
Liquitex Heavy Body, Titanium White (voor het wit op water en in de lucht)
Micron 0.4 zwart
Posca PC-8K 8,0 mm christal shaped, black
Paletmes
Brayer
Craftsheet
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails