zaterdag 4 april 2020

KiCo Challenge 2020: Paars, lila, wit

Afgelopen week bedacht Conny voor de KiCo Challenge het thema Paars, lila en wit.
Dit maakte ik ervan in mijn mini Art Journal, wat eigenlijk een klein en heel oud gammel boekje uit de kringloopwinkel is.


Omdat ik de vorige keer bij de Sterren-uitdaging zo lekker bezig was met alcoholinkt en de gelliplate, heb ik daar voor de achtergrond nog 2 pagina's gemaakt.

Daarna heb ik met een stencil en 3 kleuren verf extra patroon aangebracht, en op de rechterfoto ook nog gespetterd met witte Daler Rowney inkt.
Waar je later niets meer van terugziet, maar omdat ik toen nog niet wist wat ik zou gaan maken, wist ik ook niet dat ik het bijna niet meer terug zou zien.

Uiteindelijk besloot ik bloemen op aquarelpapier te maken en uit te knippen, waarvoor de bloemen van de laatste Flora en Fauna sheet van KiCoStamps heel goed geschikt zijn.
Ik heb de bloemen op 3 verschillende manieren gemaakt, hieronder voor jullie een paar ideeën. Je hoeft natuurlijk niet alle materialen te hebben, het gaat om het idee.

De bloem heb ik beïnkt met Versamagic Purple Hydrangea en de steel met Distress Oxide Peeled Paint, en daarna afgedrukt.
Daarna heb ik met een waterpenseel de bloem en steel gekleurd en bijgekleurd met Oxide Wilted Violet, Versamagic Pretty Petunia en een Zig Art&Graphic stift Purple.

Met een witte Signo accenten aangebracht.

Voor de tweede bloem heb ik de steel weer met Oxide groen beïnkt, en de bloem alleen met de Zig Art&Graphic stift.
Eerst weer met het waterpenseel gekleurd en kleur van andere inkten toegevoegd.

De vlinder heb ik beïnkt met alleen de Zig Clean Color stiften en verder ingekleurd met het waterpenseel.

Op deze 3 manieren heb ik uiteindelijk de 3 bloemen en vlinder gemaakt.

De de tekst heb ik gestempeld met Versamark en geëmbost met witte embossingpoeder.
Daarna het papier nat gemaakt en gekleurd door wat inkt van de Wilted Violet op een acrylblok aan te brengen en met het waterpenseel over te brengen op het natte papier.
De rand heb ik gekleurd met de Purple Zig Clean Color stift.

Tot slot heb ik alle bloemen en de vlinder voorzien van witte accenten, alles uitgeknipt en opgeplakt, en de randen van het boekje met zwart gesponst.

Veel stempelplezier, en in deze tijd, blijf gezond!, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 25, plate 154A
Flora en Fauna 26, plate 154B
Flora en Fauna 27, plate 155
Tekstsheet 40, plate 165

Inkt etc.:
Archival, Jet Black (alleen de randjes sponsen)
Versamark
Versamagic, Purple Hydrangea, Pretty Petunia
Distress Oxide, Wilted Violet, Peelede Paint
Paper Artsy Fresco Finish, Purple Rain, Lilac, Snowflake
Zig Clean Color Real Brush, Violet 080, Light Violet 081, Purple 082
Zig Art&Graphic Twin, Purple 61
Signo wit
Waterpenseel
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
KiCoStamps embossingpoeder Opaque Detail White
Stencil Just Delightful Stamps, Graduated Hexagons
Aquarelpapier 220 grams (in ieder geval een knipbare dikte)
Gelliplate
Heattool
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails