woensdag 15 april 2020

KiCo Challenge 2020: Embossingpoeder op de achtergrond

Bij de afgelopen Challenge bedacht Lizenka het thema: Gebruik embossingpoeder op je achtergrond.

 Ik maakte een pagina met vlinders en het honingraatmorief van achtergrondsheet 5.

In mijn Art Journal boekje heb ik eerst de pagina's met een laagje gesso bewerkt, goed drogen.
Daarna heb ik met Versamark de achtergrondstempel afgedrukt en dit bestrooid en geëmbost met de witte embossingpoeder.
Nog nét op tijd met het maken van een foto voordat ik alle kleur had aangebracht! Je ziet goed de glim van de geëmboste achtergrond.
Daar overheen breng ik de kleuren aan, dus ook óver het geëmboste heen.

Links onderaan werd het een beetje prutkleur omdat ik per ongeluk wat paars en oranje mengde, en dat zijn geen vriendjes van elkaar. Maar zo zien jullie dat er ook bij mij wel eens iets fout gaat!
Nadat alle kleur is aangebracht .....

..... veeg ik met een stukje keukenrol over de bladzijden heen. Je zal zien dat de geëmboste afdrukken dan mooi naar voren komen.

Ik stempel de vlinders met zwart op een stukje DCP papier van ongeveer 190 gram zodat je het ook uit kunt knippen, en stempel de tekst met zwart.

De vlinders kleur ik in met de Zig stiften.

Ik geef de vlinders accenten met een witte Posca en blauwe Signo Sparkling, knip ze uit en plak ze op.
Tot slot spons ik de randen van de bladzijden met zwart.

Heel veel stempelplezier, en voor nu, blijf vooral gezond! Groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Vlindersheet 1, plate 40
Achtergronden 5, plate 85

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide inkt, Mustard Seed, Ripe POersimmon, Wilted Violet
Versamark
Gesso wit
Zig Clean Color Real Brush
Waterpenseel
Embossingpoeder KiCoStamps Opaque Detail White
Posca PC-1M 0,7 mm bullet shaped white
Signo Sparkling Blue
DCP papier 190 grams
Heattool
Stukje keukenrol
Art Journal
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails