dinsdag 5 december 2017

Life's better at the beach


Hoewel het buiten steeds kouder wordt en we bijna in de winter zitten, had ik toch zin in een zomers kaartje.
De zeemeermin heb ik hier niet alleen als zeemeermin gestempeld, maar de waaier aan haar staart heb ik ook als waterplanten gebruikt.


De achtergrond heb ik gemaakt door 2 kleuren Distress Oxide (Fossilized Amber, Candied Apple) en 1 kleur gewone Distress inkt (Picked Raspberry) naast elkaar aan te brengen op de craftsheet, nat te sprayen en daar de kaart doorheen te halen. Daarna drogen tot de inkt niet meer van de kaart af druipt.
Dit proces herhaal je steeds totdat je tevreden bent.


Nu  heb ik hier een halve pagina A4 gebruikt, maar voor mijn kaart van ongeveer 13x13 cm wil ik natuurlijk wel het mooiste stukje hebben.
Hoe vind ik dat? Heel simpel, door twee hoeken van papier zo over de pagina heen te schuiven totdat je dat mooiste stukje hebt gevonden.
Niet alleen hiervoor goed bruikbaar, maar ook wanneer je het mooiste stukje uit een foto wilt gebruiken.

De zeemeermin en tekst heb ik met zwart op de kaart gestempeld.
De zeemeermin kleur ik met Zig stiften. Daarna geef ik haar haren een accent met een witte Signo pen.
Ik spons de randen van de kaart met zwart. Omdat ik de bladeren straks over de rand van de kaart wil opplakken is het 't handigste om dat nu te doen.

Voor het maken van de waterplanten gebruik ik de andere helft van de A4 pagina. Wel hetzelfde proces, maar dan met gele, blauwe en groene Distress Oxide.



Voor de restjes papier die hiervan overblijven heb ik meteen een bestemming door het even door wat licht roze inkt te halen zodat er nog wat andere kleur dan het geel, groen en blauw bij komt.
Ik had van een andere kaart of project nog een paar bladertakken over die op vellum zijn gestempeld, die komen nu goed van pas.

Eerst ga ik de kaart met zeemeermin en tekst matten op zwart papier en daarna op een bijpassende kleur cardstock.
Ik rankschik de bladeren en de uitgeknipte bladeren van vellum en plak ze op.
Dan vind ik de bladeren nog steeds wat saai, daar moet nog een accent nog iets bij.
Ik besluit dat te doen met de Signo Sparkling pennen en met roze en oranje maak ik wat strepen op de bladeren.

Tot slot knip ik de stukjes van de bladeren die buiten de kaart vallen eraf en spons de rand van de kaart met het overgebleven blad zwart.



Stempels:
KiCoStamps, Art Journal sheet 9, Plate 102
KiCoStamps, Flora en Fauna sheet 15, Plate 103

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Picked Raspberry
Distress Oxide inkt, Fossilized Amber, Spiced Marmelade, Candied Apple, Peacock Feathers, Twisted Citron
Signo, wit
Signo Sprakling, Orange, Pink
Zig Clean Color Real Brush, diverse kleuren geel, oranje, roze
Waterpenseel
Stukje vellum
Craftsheet
Heattool
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails