zaterdag 24 oktober 2020

KiCoStamps Challenge: Een "vergeten" materiaal

  Voor de KiCoStamps Challenge van vandaag besloot ik een "vergeten" materiaal te gebruiken.

Nou ja, niet echt vergeten, maar ik pak het niet zo vaak. Wat waarschijnlijk komt door de glimmer, en ik ben niet zo heel erg van de bling bling. 
Maar toch maar weer eens aan de gang gegaan met de Primary Elements.




Ik heb zowel de binnenkant als de buitenkant van het papier gekleurd, omdat ik de kaft binnen en buiten kleur wil geven.
Ik heb eerst weinig (!) Hunter Gray en Rose Gold met een plat kwastje op het papier aangebracht en wat uitgeveegd, niet heel netjes, want dat hoeft juist niet.


Daarna van ongeveer 30 cm hoogte met de minimister met water gesprayd en daar nog wat Honeysuckle in laten vallen, de Primary Elements geeft meteen een heleboel kleur af door het hoge pigment gehalte.
Goed drogen.


De achterkant van de pagina heb ik op dezelfde manier gemaakt.




Ik snijd uit het midden het mooiste stuk, verdeel dat in twee en stempel met zwart de bloem, de vlinder.....


..... en de tekst. Ik vnd het bovenste kaartje het mooiste, dus daar ga ik mijn boekenkaftje van maken.


Ik kleur eerst de vlinder en bloem met Primary Elements en een drupje water, goed drogen, en daarna geef ik het accenten met een witte Signo pen.


Pas daarna ga ik het kaftje vouwen en snijd ik naar aanleiding van de maat van het kaftje, het papier, wat ik een klein stukje kleiner snijd dan de kaft.


Met zo'n klein kaftje maak ik meestal 3 gaatjes. Ik begin altijd aan de buitenkant met het insteken van naald en draad, omdat ik het knoopje aan de buitenkant wil hebben.
Ik steek dus in het midden van buiten naar binnen.
Aan de binnenkant naar de boven- of onderkant, dat maakt niet uit, en daar steek je naar buiten.
Aan de buitenkant steek je in het midden weer naar binnen, aan de binnenkant steek je weer vanaf het uiteinde naar buiten.
Steek aan de buitenkant weer door het midden naar binnen, haal de naald met draad onder de steken door die aan de binnenkant zitten, en steek door het midden weer naar buiten.



Leg dan een knoopje aan de buitenkant van het kaftje. Je boekje zit nu in elkaar en klaar voor gebruik!


Heel veel inspiratie en stempelplezier! Blijf gezond, groetjes van Yvon



De stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 26, plate 154B
Tekstsheet 35. plaste 158

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Primary Elements, Hunter Gray, Rose Gold, Honeysuckle, Sunflower, Autumn Skies, Stargazer, Tean Zirkon
Droog kwastje
Minimister met water
Aquarelpapier
Signo wit
Fast Print Roomwit 120 gram
DMC garen wit
     

1 opmerking:

  1. Erg mooi geworden, Yvon, wat mij betreft juist door de bling-bling ;-) Liefs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails