zaterdag 7 november 2020

KiCo Challenge: Onder water

De KiCoStamps Challenge voor vandaag is een door Lizenka bedacht thema: Onder water.




Voor het maken van de achtergrond heb ik eerst van transparanten een paar vormen gesneden met mijn hobbymes. Het is wel belangrijk om dat in één vloeiende beweging te doen om haakjes aan de transparanten te voorkomen, dat krijg je er bijna niet netjes meer vanaf.


Ik heb de golven van de transparant op papier gelegd en gesponst met diverse kleuren Distress inkt. Zorg ervoor dat er niet al teveel inkt aan het sponsje zit om te voorkomen dat er meteen veel teveel kleur op papier komt.

Door de transparanten te verleggen, te draaien, maar ook je papier te draaien kun je de golven zowel naar links als naar rechts sponsen.


Ga  hiermee door net zolang totdat je tevreden bent met het eindresultaat.


Op dezelfde manier heb ik nog een tweede vel gemaakt, die ik uiteindelijk ga gebruiken voor de onder water kaart.


Het A4 vel snijd ik door midden en ik draai het dan een kwart slag zodat de golven horizontaal komen.


Om een onderwater idee te creëren wil ik hoog boven aan de kaart een soort oever maken door een rechte lijn te sponsen.
Met hulp van de snijmat met cm-verdeling kan ik de rechte kant van een transparant zo neerleggen dat de lijn horizontaal gesponst kan worden.


Dat doe ik eerst met Ground Espresso en daarna met Archival Jet Black.


De waterplanten stempel ik met Distress Bundled Sage en Shabby Shutters, en een tweede afdruk Archival Sea Farer.
V0o0r één van de waterplanten heb ik de staart van een vogel gebruikt, omgekeerd gestempeld, van (én van de Geometric sheets.


Boven de waterrand stempel ik de bamboe, de grassen, de kikker en het vliegje met zwart.


Alle schelpen en vissen zijn ook  met zwart gestempeld en ingekleurd met aquarelverf en diverse Singo Sparkling pennen.
Ik knip alles uit, stempel er uiteindelijk nog wat dingetjes bij, en ga het rangschikken om op te plakken.

Tot slot kriebel ik met een Micron 0.05 pen nog een kabbelend waterlijntje tussen onder en boven water, stempel de tekst met zwart en luchtbellen met Sea Farer, plak alles op en spons de rand van de kaart met zwart.


Heel veel inspiratie en stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 8, plate 62
Flora en Fauna 15, plate 103
Flora en Fauna 22, plate 136
Flora en Fauna 1, plate C5
Fantasy 9, plate 109
Art Journal 9, plate 102
Geometric/Shadow sheet 3, plate 37

Inkt etc.
Archival, Jet Black, Sea Farere
Distress inkt, Bundled Sage, Shabby Shutters, Tumbled Glass, Milled Lavender, Ground Espresso
Van transparanten gesneden golvende vormen
Aquarelverf
Micron 0.05
Signo Sparkling Blue, Yellow, Orange, Red
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails