dinsdag 13 oktober 2020

KiCo Challenge: Gebruik tissue papier

Voor de uitdaging van vorige week bedacht Conny het thema: Gebruik tissuepapier.
Dat kun je op de voorgrond gebruiken, maar ik gebruik het hier als achtergrond.



Natuurlijk is bedrukt tissuepapier kant en klaar te koop, maar je kunt het ook zelf maken.
Wanneer je je tissuepapier gaat bestempelen, zoals ik heb gedaan, houd er dan rekening mee dat je dat met een watervaste inkt doet. Als je het tissuepapier later wilt gaan kleuren, of opplakken, dan veegt een niet-watervaste inkt uit.

 
Nadat ik het blanco tissuepapier heb bestempeld met watervaste zwarte Archival en achtergrondstempels, bloemen en bijen, ga ik het in stukjes scheuren en her en der in mijn art journal plakken met een vloeibaar medium.
Dit smeer ik zowel in mijn journal als boven op het tissuepapier.

Eerst goed drogen voordat ik de pagina's kleur ga geven.
Ik doe dat door maar een heel klein drupje verf op de pagina te doen en uit te vegen met een oude creditcard.
Ik heb vooral transparante kleuren gebruikt zodat je het patroon van het tissuepapier er doorheen blijft zien.


 
Nadat ik de pagina's heb gekleurd ga ik het eerst goed drogen, en dan spetter ik witte verf die ik met een oude creditcard uitveeg terwijl het nog nat is.

Ik stempel de tekst met zwart, en ook de achtergrondstempel en de bubbeltjes. Dat laatste kleur ik in met een witte Signo, waarmee ik bij de achtergrondstempel ook witte lijntjes zet.

Tot slot plak ik de bloemen en vlinder in mijn art journal, geef her en der witte accenten en spons de randen van de pagina's met zwart.


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon 


De stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 19, plate 123 (ronde bloem)
Flora en Fauna 26 en 26, plate 154A en 154B (bloem links en vlinder)
Flora en Fauna 8, plate 62 (ronde bubbels)
Achtergronden 5, plate 85 (blokjes)
Tekstsheet 34, plate 157

Inkt etc.:
Archival, Jet Blck
Paper Artsy, Fresco Finish diverse kleuren, in ieder geval wit
(Niet bewerkt) Tissuepapier
Signo wit
Restjes papier, dat kan van alles zijn
Matte medium
Oude creditcard
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails