vrijdag 31 juli 2020

KiCo Challenge 2020: Zwart wit en één kleuraccent

Vandaag mag ik weer de challenge voor de KiCoStamps uitdaging bedenken, en dat is geworden: Zwart wit met één kleuraccent.
Dat kan op je creatie betekenen dat je veel zwart en wit stempelt, met één kleur in bijvoorbeeld een bloem.
Of met één gekleurd onderdeel, bijvoorbeeld de bloemblaadjes.
Of zoals ik hier heb gedaan dat er wel meer kleur is te zien, maar dat het dezelfde kleur is.
Meerdere interpretaties mogelijk dus.


Ik heb eerst de pagina's bewerkt met witte gesso door dit met een oude creditcard op het papier aan te brengen. Maar dat kan natuurlijk ook met een kwast.
Daarna heb ik de tekst en een eerste blad met zwart gestempeld.

Om er nog meer bladeren naast te stempelen, heb ik een masker gemaakt wat ik op het eerste gestempelde blad leg.
Met zwart stempel ik er een tweede blad naast....

..... en op de rechter pagina stempel ik de ronde vorm, of bloem.

Ook voor die vorm maak ik een masker.....

..... zodat ik daar omheen nog twee keer een blad kan stempelen waar ik nogmaals het blad heb gemaskerd.

Op deze manier kun je meerdere afbeeldingen naast elkaar stempelen.

Ik kleur de bladeren en ronde vorm in met het Inktense potlood en het waterpenseel, en geef de ronde vorm nog accenten met de witte Signo.
Door wat water op de punt van het Intense potlood te druppelen kun je kleur met het waterpenseel opnemen en zo her en der spetters aanbrengen.

Tot slot trek ik een paar lijntjes uit de losse hand met de zwarte Micron pen, en kleur de openingen die tussen de lijnen ontstaan weer in met het Inktense potlood en het waterpenseel.


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 20A, plate 143
Tekstsheet 36, plate 159

Inkt etc.:
Archival, Jet black
Gesso wit
Derwent Inktense potlood, Carmine Pink 0520
Waterpenseel (of penseel met potje water)
Micron zwart 03
Signo wit
Oude creditcard, kwast of iets dergelijks

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails