maandag 16 juli 2018

Van restje tot kaartje

Misschien is het voor jullie herkenbaar.
Ben je gelliplate prints aan het maken, blijven er op de plate van die kleine stukjes over waarvan je denkt dat je er niets meer mee kunt. Maar toch zonde ......
Dus leg ik er dan wel een correspondentiekaartje op, je weet maar nooit waar je het voor kunt gebruiken.
Inmiddels staren die piepkleine printjes mij al enige maanden vanuit een klein bakje aan.
Toch maar iets mee gaan doen!



Ik heb de restjes gemaakt op correspondentiekaartjes, maar natuurlijk kun je datzelfde formaat van 10x15 cm ook snijden uit een A4 vel.
Omdat ik bedacht er kleine kaartjes van te maken, heb ik de correspondentiekaartjes dubbel gevouwen ......
..... en dan begint het al een beetje vorm te krijgen.

Een deel van de kaartjes heb ik verder af gemaakt.
Ik ben uitgegaan van een bloem of vlinder en daarna heb ik het kaartje daar omheen verder afgemaakt.
Behalve een bloem of vlinder kun je natuurlijk ook een schelp als hoofdonderwerp gebruiken, of figuurtjes van de Fantasy sheets, die lenen zich ook prima om kleine kaartjes van te maken.
De kaartje kun je zo gebruiken en ze op te sturen , of je steekt het tussen een bloemetje en maakt in het achterste deel van het kaartje een gaatje waar een touwtje doorheen kan. Op deze manier kun je het ook aan een cadeautje bevestigen.
Daar waar iets is ingekleurd, heb ik dat gedaan met aquarelpotloden en een waterpenseel.
Alle zwarte accenten of lijnen op de gekleurde vlakjes heb ik gemaakt met een Pilot G-Tec pen.
De witte accenten zijn gemaakt met een Pilot Choose White.
De rode accenten bij de slakken met hartjes is gemaakt met een Signo rode glitterpen.

Bij de kleine figuurtjes ben ik in dit geval uitgegaan van een tekst en heb daar de rest van het kaartje omheen gemaakt.
Het hangt ook een beetje af van wat je zelf het meest prettig vindt werken.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 12, plate 80
Flora en Fauna 20, plate 128,
Vlindersheet 1, plate 40
Divers 13, plate 111
Divers 14, plate 113
Divers 19, plate 124
Tekstsheet 24, plate 112
Tekstsheet 27,  plate 126
Tekstsheet 29, plate 135

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Restjes van gelliplate prints op correspondentiekaartjes of A4 in vieren gesneden (10x15 cm)
Caran d'Ache Museum Aquarelle potloden
Pilot G-Tec C3 black
Pilot Choose white
Signo Sprakling Red
Waterpenseel
Eventueel een gaatjespons en een touwtje
   

3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar om niets verloren te laten gaan. Een mooie reeks kaartjes Yvon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke kaarten zijn dit geworden, Yvon!
    Een goed idee om te onthouden (en na te apen ;-))
    Liefs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn hele mooie kaartjes geworden, mooi en zo divers!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails