zondag 23 juli 2017

Don't worry, Bee happy

Vandaag maak ik voor KiCoStamps twee kaarten met één van de laatste sheets die door mijn mede-designer Daniëlle is getekend.
Vorige week gebruikte ik ook deze bloem, maar toen direct op de kaart gestempeld. Nu heb ik de bloemen op een restje eerder gekleurd papier gestempeld en uitgeknipt.



De achtergrond van de kaarten heb ik gemaakt door op een craft sheet Shabby Shutters, Cracked Pistachio en Tumbled Glass aan de brengen, nat te sprayen en daar de kaart doorheen te halen. Goed drogen.
Met het restant aan inkt wat op de craftsheet achterblijft, heb ik met een waterpenseel spetters op de kaarten aangebracht.
Daarna heb ik de randen van beide kaarten met zwart gesponst. Dat heb ik gedaan vóór het opplakken van de bloemen, want als je die iets over de rand laat vallen is het lastig om de randen nog goed gesponst te krijgen.
De bloemen zijn gestempeld op een eerder gekleurd stuk papier en uitgeknipt.

Op de bovenste kaart heb ik na het sponsen van de randen van de kaart de bloemen opgeplakt, maar alleen in het middelste deel van de bloem. De toppen van de bloemblaadjes heb ik niet vastgeplakt zodat ik ze later nog een klein stukje kon omkrullen.
Na het opplakken van de bloemen heb ik wat Shabby Shutters op een acrylblok gedaan, wat nat gemaakt, met een waterpenseel wat inkt opgepakt en daarmee de stelen in één streek naar beneden getrokken.
De tekst en de bijtjes zijn met zwart gestempeld. Goed drogen en daarna de bijtjes met Mustard Seed, Wild Honey en Rusty Hinge inkleuren.
Tot slot her en der wat witte accenten met de GelliRoll aangebracht en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Op de tweede kaart heb ik na het sponsen van de randen van de kaart eerst de bloemenstelen gestempeld, waarbij ik gebruik maakte van een masker.
In dit geval, stempel eerst de meest linkse steel en dek deze af met het masker. Stempel dan de tweede steel, dek deze af met het masker en stempel tot slot de derde steel. Denk er bij het inkten van de stempel op dat je de bloem niet mee-inkt.
Plak ook hier de bloemen alleen in het midden op zodat je de randjes van de bloemblaadjes wat kunt omkrullen.
Stempel een paar bijtjes (goed drogen) en kleur de bloemstelen, de blaadjes en de bijtjes in met wat inkt op een acrylblok wat je met een nat waterpenseel aanbrengt.
Tot slot wat witte accenten aangebracht en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna (19), Plate 123

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Shabby Shutters, Tumbled Glass, Cracked Pistachio, Mustard Seed, Wild Honey, Rusty Hinge
Waterpenseel
Craftsheet
Acrylblok
GelliRoll wit
Restje gekleurd cardstock voor de bloemen
   

1 opmerking:

  1. Hoi Yvon, het zijn twee fleurige en mooie kaarten geworden. Ik houd niet van bijen maar op je kaart vind ik ze heel leuk in combinatie met de bloemen. Die zijn overigens super zoals je ermee aan de slag gegaan bent.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails