dinsdag 25 juli 2017

Zomerchallenge dag 51: 60's / de Jaren 60

Op dag 51 was het thema van de Zomerchallenge: 60's / de Jaren 60.
Leuk, want dat is toch een beetje (veel) jeugdsentiment.

De dolle tweeling,
het testbeeld,
rolletjes Rang,
Arcopal groenteschalen,
glazen melkflessen en een ijzeren melkkrat,
maar ook de aluminium doppen van de zuivelflessen, die zo'n leuk gillende geluid maken tussen de spaken van je fiets,
Sunlight zeep,
retro behang (2x),
casettebandje, waar eigenlijk een potlood bij hoort waarmee je de losgelopen tape weer op de rolletjes kunt draaien,
Droste cacao,
metalen doosjes met Wybertjes,
een telefoon waarmee je voor 25 cent kunt bellen,
buskaartjes automaat met van die schuifdingetjes,
Vim, wat er behalve in blauw, ook in een groene bus was,
een duppie,
Saroma pudding, ik vond alleen de citroen en sinaasappel lekker,
ijsjes van Jamin, mmmmmmmm!!!!!
Joris Driepinter. Melk moet, Melk doet je goed,
een telefooncel op de hoek van iedere straat,
Post Telefoon Telegraaf, oftewel de PTT.

Ik kwam ook nog wat andere leuke dingen tegen, maar mijn kaartje was ondertussen wel vol.
De SRV man, waar je met die glazen melkflessen en ijzeren flessenkrat naar toe ging,
en zo'n ijzeren bromtol,
en sleutelhangers, waar ik er meer dan 500 van had aan kettingen aan de muur.
En OK, net iets later dan de 60', maar ook Q&Q zag ik nog voorbij komen, met Aristides Quarles van Ispen en Wilbur Quant. Wat was dat spannenddddddd!!!
En en en ..... veel teveel. Zoals gezegd, kaartje was vol.



Rondgesnuffeld op Pinterest en daar de plaatjes vandaan gehaald, flink verkleind, uitgeknipt en opgeplakt.


Stempels en inkt etc.:
Provo Craft Roller Stamp Circa 12pts, 24-8064 en Archival Jet Black voor de datum en het sponsen van de randen.
Plaatjes komen bij Pinterest vandaan.
   

1 opmerking:

  1. Hi Yvon, wat leuk om te lezen over al die oude spulletjes......veel zo herkenbaar en wat ik mis ik die ijsjes van Jamin.......die lekkere roze limlolly's .....in ieder geval weer eens wat sentiment! Bedankt voor het terughalen van deze herinnering! liefs Mir

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails