donderdag 19 maart 2020

KiCo Challenge 2020: Strepen

Vorige week bedacht Conny voor de KiCoStamps Challenge het thema strepen.
In mijn kleine tot Art Journal omgedoopte boekje maakte ik deze pagina's. Daar begon ik wel aan, vol goede moed, maar uiteindelijk kwam er een dikke laag gesso en structuurpasta overheen!


Omdat ik zó niet tevreden was over de pagina's, vlieg ik er hier even in sneltreinvaart doorheen.
Het boekje was al bewerkt met witte gesso, daarna gesponst met Distress inkt Pumice Stone.

Ik heb de vierkante mini gelliplate beïnkt met Distress Cracked Pistachio, Lucky Glover, Broken China en Mermaid Lagoon.

 
Daarna met de brayer over de plate, afrollen op een stukje keukenrol, en dat een paar keer herhalen voordat ik de plate een aantal keren heb afdrukt in het boekje.

Eigenlijk had ik het voor wat betreft de achtergrond hierbij moeten laten, maar ja, strepen..... dus besloot ik een achtergrondstempel met strepen af te drukken. Had ik beter niet kunnen doen, want ik vind dat ik het daarmee verprutste.
Gelukkig bestaat er nog zoiets als een fles gesso, en structuurpasta, wat ik met een paletmes over de achtergrond aanbracht en heel goed liet drogen.

Voor mijn rondjes met strepen heb ik dezelfde techniek gebruikt als  hier boven. Met Distress inkt van links naar recht Mermaid Lagoon, Wiltede Violet en Ripe Persimmon aangebracht op de vierkante mini gelliplate, maar ook op een ronde.
Met de brayer een aantal keren over de plate rollen, afrollen op een stukje keukenrol, en dit een paar keer herhalen.

Daarna heb ik hetzelfde gedaan, maar dan met een stencil met strepen op de plate.

Je kunt de plate afdrukken op een stuk papier en met een pons uitstansen, of zoals de vierkante afdruk, uitsnijden.

De tekst heb ik met zwart op de vierkante afdruk gestempeld, daarvan de randen met zwart gesponst, en alles opgeplakt met een stevige Tacky Glue. Om te zorgen dat het echt vast zou zitten heeft het ook nog een halve dag onder twee pakken papier gelegen.
Tot slot de randen van de pagina's met zwart gesponst.

Heel veel stempelplezier, groetjes van Yvon


De tekststempel is natuurlijk van KiCoStamps:
Tekstsheet 35, plate 158

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Pumice Stone, Cracked Pistachio, Lucky Glover, Broken China, Mermaid Lagoon, Ripe Persimmon, Wilted Violet
Gesso wit
Deco Art, Texture Fine
Paletmes
Mini gelliplate rond en vierkant
Brayer
Tacky Glue
Stencil met strepen van Club Stamp/Club Scrap
Stukje keukenrol
Ronde pons 3 inch of een cirkelsnijder
Heattool
Art Journal
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails