vrijdag 6 maart 2020

KiCo Challenge 2020: Een woord onder de 10

Deze vrijdag mocht ik de challenge voor KiCoStamps weer bedenken, en dat werd.....
Stempel een woord onder de 10.
Maar werken met een stencil mag ook, net als tamponneren of sponsen.
En vooral niet té moeilijk denken! Want wat is een woord onder de 10?
Bijvoorbeeld 5. En hoe stempel je 5?


Ik heb voor de letters eerst papieren malletjes gemaakt door het letterstencil op papier te leggen en met een potlood de vormen over te trekken en uit te knippen.
Van de letter J was de stok naar boven iets te kort ten opzichte van de I, dus dat heb ik een stukje langer gemaakt om een beetje behoorlijke IJ te krijgen.

De pagina's in mijn kleine Art Jounal uit de kringloopwinkel geef ik meestal eerst een ondergrond van gesso.
Daarna heb ik de lettermalletjes op papier gelegd en met de 4 Distress Oxide kleuren de kleur gesponst.
Mijn bedoeling was om van het woord de ondergrond van gesso en de woorden van het boekje te blijven zien.

En behalve sponsen kun je natuurlijk ook het woord "vijf" stempelen.
En ja, daar ergens onder aan je J pakte ik als eerste de F in plaats van de V ..... foutje! Dan maar het woord in spiegelbeeld stempelen!

En vervolgens heb ik beide pagina's vol gestempeld, maar alle afbeeldingen 5x gebruikt.
Het woord VIJF heb ik een randje met de zwarte Micron pen gegeven.
En tot slot de randen van de bladzijden met zwarte gesponst.

Heel veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps,
behalve het kleine alfabet: EK Succes, Antique Alphabet
en verder:
Flora en Fauna 6, plate 59
Bloemen 2, plate 57
Divers 14, plate 113
Divers 19, plate 124

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide, Spiced Marmelade, Candied Apple, Cracked Pistachio, Peacock Feathers
Linex Lettering Stencil 100 mm, 85100
Witte gesso
Micron zwart 0.1

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails