vrijdag 27 maart 2020

KiCo Challenge 2020: Lente

Vandaag maak ik mijn uitdaging met het thema Lente.
De lente deed met het prachtige weer van de afgelopen week haar naam eer aan! Wat een heerlijk  zonnig weer met een strakblauwe lucht, en een natuur die ontwaakt.

Natuurlijk heb ik mijn pagina's weer gemaakt in het kleine Art Journal boekje, wat ik eerst een ondergrond heb gegeven van witte gesso.

Als de gesso droog is, breng ik met de brayer aan de bovenste helft een laag Baby Blue verf aan, en de onderste laag bestaat uit een laag Sage met daar overheen een dun laagje Linden om het iets lichter groen te maken.
De horizon is niet heel recht, maar ik heb het maar zo gelaten.
De foto vergat ik te maken, vandaar dat er al iets op gestempeld is, namelijk een bloemenborder met Archival Olive......

..... die ik hier verder aanvulde met nog een andere border, beide van de Fantasy sheets.

Daarna heb ik met de diverse kleuren Distress Oxide de bloemen gestempeld. Steeds per kleur, en daar dan met het waterpenseel een soort aquarelbloem van gemaakt. Dat gedroogd voordat ik met de volgende kleur bloem verder ging. Zo ben ik door gegaan totdat het veld bloemen helemaal vol stond.

Met Mowed Lawn en het waterpenseel heb ik losjes wat bloemenstelen gemaakt, waar ik na drogen accenten met een groene Posca pen op heb gemaakt.
Door niet alle bloemen van een steel te voorzien blijft dat een beetje overzichtelijk. Als je iedere bloem een steel zou geven, wordt het een heel onrustig geheel en trekt dat teveel de aandacht.

Ik heb met zwart de tekst gestempeld, de vogels in de lucht van Freebie sheet 1 en de libelles tussen de bloemen.
De bloemen kregen allemaal een geel hart met de gele Posca pen.
Tot slot de randen van de pagina's met zwart gesponst.


Veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Fantasy 4, plate 75
Fantasy 5, plate 77
Flora en Fauna 11, plate 97
Flora en Fauna 22, plate 136
Tekstsheet 22, plate 98
Freebie 1

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Olive
Distress Oxide inkt, Candied Apple, Mustard Seed, Ripe Persimmon, Broken China, Picked Raspberry, Wilted Violet, Mowed Lawn
Cadence acrylverf, Linden, Sage, Baby Blue
Gesso wit
Posca PC-1MC 0,7 mm bullet shaped, Light Green, Straw Yellow
Brayer
Waterpenseel
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails