zaterdag 15 december 2018

Nog een keer Kerst met KiCoStamps

Voor dit kerstkaartje heb ik voor de kerstballen een achtergrond met de gelliplate gemaakt.
Ook de achtergrond is op dezelfde manier gemaakt, maar dan met andere kleuren.


Hier onder laat ik zien hoe ik de kerstballen heb gemaakt.

Eerst de gelliplates en verf bij elkaar leggen.

Veel  mensen doen teveel verf op de gelliplate, maar daar hoe je echt maar heel weinig verf op te doen. Daarna uitrollen met de brayer en afdrukken op een vel papier. Ik heb hier een vel A3 wit cardstock van 250 grams papier genomen.



Zo stempel je het hele vel vol met gelliplate afdrukken. Ik denk ook soms, zoals hier, wordt nooit meer wat, maar omdat ik er straks de kerstballen op ga stempelen, valt het waarschijnlijk nog wel mee, ha ha!

Behalve Distress Paint heb ik ook Lumiere gebruikt voor een glans op sommige plekken in het papier, past wel een beetje bij de Kerst. Helaas zie je het alleen als je het papier wat scheef houdt.

Ik heb op de groen-blauwe achtergrond met Evergreen Bough sterren gestempeld waar ik later in het midden van de grootste sterren een stip met een blauwe Signo Sprakling heb aangebracht.

Ik heb met zwart de kerstballen op het gekleurde cardstock gestempeld en uitgeknipt.
De tekst heb ik met zwart op het gekleurde vel gestempeld, uitgesneden en op zwart papier gemat.

De hulstblaadjes op de kerstballen heb ik ingekleurd met groene en rode Signo Sparkling.
Het hulsttakje met een zwarte Micron een nieuw lijntje op het blad gegeven, wat door het inkleuren was weggevallen.
Nu even rangschikken hoe ik het wil hebben, de slinger met zwart op de kaart gestempeld en ingekleurd met de gouden Signo Sparkling.
Uiteindelijk besluit ik 1 tekst en 1 kerstbal niet te gebruiken.

De tekst en kerstballen opgeplakt, met een zwarte Signo Sparkling een lijntje naar boven getekend, de randen met zwart gesponst en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Alle stempels zijn van KiCoStamp:
Kerst 2, Plate 82
Fantasy 4, plate 75
Tekstsheet 11, plate 28

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Evergreen Bough
Distress Paint diverse kleuren geel, blauw, groen, roze
Lumiere, Pearlescent Turquoise JAC1571, Pearlescent Magenta JAC1573
Signo Sparkling, Gold, Black, Green, Red
Micron black 005
Gelli Plate diverse kleine vormen
Brayer
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails