zaterdag 13 oktober 2018

Specially for you

Vandaag heb ik voor KiCoStamps een kaartje met bloemen gemaakt die ik naar een speciaal iemand stuur.
Het is een dubbele kaart geworden omdat ik het leuk vind dat de afbeelding in dit geval ook aan de achterkant van de kaart zit.



Ik ben begonnen met de kaart recht op mijn snijmat met centimeter aanduiding te leggen waarbij de punt van de kaart precies in de punt van zo'n centimeterhoekje  valt.

Door gebruik te maken van de lijnen kun je zo heel makkelijk je maskerpapier op kaart en snijmat plakken, wetend dat je altijd een mooie strakke strook krijgt waar binnen je kunt stempelen.

Met de achtergrond stempel kun je net niet de breedte van de hele kaart bestempelen, vandaar dat ik met gebruik van de stempelliniaal de strook toch netjes kon stempelen.

Je kunt nu de bovenste maskertape verwijderen. De onderste plakstrook laat ik nog even zitten. Als ik straks na het stempelen van de bloemen de stelen ga tekenen, is het handig dat de strook nog op het papier zit.

Ik heb de bloemen met diverse kleuren oranje, rood, paars en roze gestempeld.

De stelen en blaadjes zijn getekend met een groene Distress Marker en lopen over de groen gestempelde strook heen tot op het maskerpapier. Het komt goed uit dat dat nog op de kaart zit.

Met een zwarte Micron pen 005 teken ik een lijntje langs de gestempelde strook en een rondje om het hartje van de bloemen.
In de bloemen maak ik accenten met een witte Signo pen.

De tekst stempel ik apart op een stukje papier omdat mijn zwarte Archival stempelkussen uit mijn handen viel, met een mooie afdruk op de kaart. Terwijl ik juist altijd tegen iedereen zeg, nóóit met je stempelkussen iets bóven  je werk doen!

Met groen en blauw stempel ik het vlindertje van de Fantasy sheet 4, plate 75. Bij mij de meest favoriete stempel om nog niet even iets toe te voegen. Ik beïnkt het vlindertje met Bundled Sage en tip de randjes aan met wat Broken China.
Zal ik nog spetteren met een kleurtje inkt? Die neiging heb ik natuurlijk wel als spetter-liefhebber, maar ik bedwing me en laat het zo.
Tot slot vouw ik de kaart dubben en spons ik de randen van de kaart met groen en daarna met een heel dun randje zwart.


De stempels zijn van KiCoStamps:
Achtergronden 11, plate 139
Tekstsheet 31, plate 145 (NIEUW)
Fantasy 4, plate 75

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide voor de bloemetjes, Ripe Persimmon, Cadied Apple, Picked Raspberry, Wilted Violet
Distress Oxide voor de gekleurde strook, Twisted Citron, Peeled Paint
Distress inkt voor het vlindertje, Shabby Shutters, Broken China
Distress Marker, Bundled Sage
Micron zwart 005
Signo wit
Maskerpapier
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails