woensdag 17 oktober 2018

Maak het moment perfect

Vandaag plaats ik een kaart voor KiCoStamps met mijn "eigen" Punk-elf afbeelding (of spiegelbeeld, wat je wilt, ha ha!), de bloemetjes van de laatste ATC tekstsheet, en de tekst van de laatste grote tekstsheet.



De achtergrond ga ik maken met 3 kleine gelliplates waar ik met de brayer verf op aanbreng en dat kriskras door elkaar heen op een A3 dik cardstock stempel, zie foto rechts hier onder.
Ik gebruik een ronde, een rechthoek en een vierkante kleine gelliplate, zie foto hier boven.


 Als het hele vel is vol gestempeld snijd ik vierkante kaarten waarvan ik er één gebruik voor de kaart van deze blogpost..

Ik krijg vaak twee vragen.
De eerste vraag is, hoe krijg je je stempel op de juiste plek als je geen clear stamps en geen Misti of iets dergelijks gebruikt?
Op de foto rechts boven had ik al een paar rotsjes gestempeld (en de kleine punkelf in een mistige achtergrond, die je later niet meer terugziet, dus laat ik ook maar zo zitten), en daar wil ik de grote Punkelf op laten staan.
Zo lang de stempel nog niet is beïnkt, kun je deze gewoon op je kaart leggen, wat ik hier heb gedaan op de plek waar ik de afdruk wil hebben.

Daarna leg ik het acrylblok op de Punkelf, verschuif die niet, en leg er dan een stempelliniaal langs (niet verschuiven!).

Dan beïnkt ik de grote Punkelf en druk die langs de stempelliniaal af.

Op deze foto ook meteen het antwoord op vraag twee, namelijk, hoe onthoud ik welke materialen ik gebruik?
Echt niet uit mijn hoofd hoor! Dus ik schrijf het op, neem dat mee naar de computer en type het dan over bij mijn blogbericht.

Ondertussen stempel ik ook de kleine Punkelf op de kaart en geef beide elfen goud/gele accenten met een Signo glitterpen.
De grote rots aan de zijkant
De bloemetjes van de Flora en Fauna sheet zijn met zwart gestempeld, de bloemetjes hebben accenten van een blauwe Signo glitterpen en een gewone witte Signo pen.
De bloemetjes van de ATC tekstsheet zijn gekleurd met de blauw glitterpen en daarmee op de kaart gestempeld.
Daarna hebben ook die bloemetjes accenten met wit gekregen.
Met een dunne Micron pen zijn de bloemensteeltjes getekend.
Ik vond de achtergrond prima zo, niets meer aan doen om te voorkomen dat de achtergrond dan meer op de voorgrond komt en daarmee te druk wordt.

Tot slot heb ik de tekst met zwart gestempeld en ook daar heb ik eerst een proefafdruk gemaakt om te zien of de stempel recht op het acrylblok zat.
Daarna de randen van de kaart met zwart gesponst en de kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.



De stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 24, plate 142
Fantasy 4, plate 75
Tekstsheet 31, plate 145 (NIEUW)
Tekstsheet 29, plate 135

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Acrylverf in verschillende groene tinten van Amsterda, Art Deco en Liquitex
Signo wit
Signo Sparkling, Gold, Blue
Micron black 005
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails