zaterdag 7 januari 2017

Enjoy your dream

Voor deze kaart heb ik het meisje van Art Journal sheet 4 van KiCoStamps eens op een andere manier gebruikt.
Bij mijn vorige pagina's heb ik zelf meisjes getekend, maar je kunt ze natuurlijk ook stempelen, zoals hier.


De achtergrond heb ik gekleurd met paarse en violetkleuren. Goed drogen.
Daarna heb ik met zwart de meisjes gestempeld. Eerst het voorste meisje, die ik daarna heb gemaskerd, daarna het linker en rechter meisje.
Daarna rondom de omtrek met witte verf gekleurd en de jurken van de meisjes met paarse verf en wat restjes van de achtergrond wat nog aan mijn kwasten zat.
De voorgrond heb ik paars gemaakt met nog meer restjes verf die ik over had.
De gezichtjes, handjes en haren gekleurd.
De gezichtjes heb ik ingetekend met een dunne Micron pen. Omdat ik niet zo goed ben in gezichtjes, ogen, enz. heb ik het een beetje kriskras ingetekend, maar zien ze er toch wel uit als gezichtjes.
Met diezelfde Micron wat streepjes in de haren gezet voor wat meer structuur.
En met de Pilot pen de omtrek van de stempelafdrukken een accent gegeven. Door het inkleuren met de verf waren de lijnen wat vervaagd (omdat ik niet zo netjes ben ......).
De halve cirkel met motieven (van dezelfde sheet) heb ik met een tweede afdruk van Watering Can gestempeld en accenten met een witte pen gegeven.
De tekst heb ik met zwart gestempeld en tot slot de randen van de kaart met zwart gesponst.
De kaart gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Stempels:
KiCoStamps, Art Journal (4), Plate 92

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Watering Can
Talens Amsterdam acrylverf, Permanent Roodviolet Licht 577, Ul;tramarijnviolet 507, Permanent Blauwviolet 568, Napelsgeel Rood 224, Titaanwit 105, Gele Oker 227, Sienna Gebrand 411
Pilot Permaball
Micron 0.05
Gelliroll wit
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails