woensdag 11 januari 2017

Aquarel bloemenveldje

Door de bloemenstempels wat nat te sprayen, kun je een beetje rommelig en aquarel achtig bloemenveldje creëren.


De achtergrond heb ik gekleurd met lichte Distress kleuren, op een acrylblok afdrukken, nat sprayen en over je papier halen. Goed drogen.
De bloemen heb ik gestempeld met steeds feller worden Distress kleuren, soms een tweede afdruk, door de stempel te beïnkten en dan op afstand een natte mist van waterspray te geven. Bij ieder afdruk eerst de stempel schoongemaakt, dan weer inkten, nat sprayen, afdrukken, enz. Dit proces steeds herhalen. Aan het eind goed drogen.
De vogel en tekst heb ik gestempeld met zwart, de vlindertjes met grijs.
De vogel en bloemen heb ik accenten gegeven met een witte pen.
Tot slot de randen van de kaart met zwart gesponst en gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock. Vreemd genoeg werden de kleuren met een donker groen, oranje of rood heel flets, dus uiteindelijk gekozen voor de donkerste bruine cardstock die ik heb.


Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna (8), Plate 62
KiCoStamps, Flora en Fauna (11), Plate 97

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Watering Can
Distress inkt, voor de achtergrond: Squeezed Lemonade, Dried Marigold, Twisted Citron,
voor de bloemen, van achteren naar voren: Squeezed Lemonade, Fossilized Amber (2e afdruk), Spiced Marmelade (2e afdruk), Carved Pumpkin (2e afdruk), Abandoned Coral, Festive Berries, Fired Brick, Peeled Paint (alleen voor de laatste afdrukken vooraan)
Gelliroll wit
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails