woensdag 18 januari 2017

Art Journal kaart

Voor deze Art Journal kaart heb ik een aantal sheets van KiCoStamps gebruikt, maar je kunt natuurlijk allerlei variaties bedenken.


Ik heb met de 3 kleuren Distress Paint de achtergrond gekleurd met een smalle brayer. Begonnen met blauw, daarna groen en daarna de donkerste kleur. Steeds maar weinig verf op een craftsheet doen en hier de brayer doorheen halen. Goed drogen.
De vrouw heb ik met zwart gestempeld en ook meteen een masker gemaakt.
Daarna heb ik de vrouw met het uitgeknipte masker bedekt en diverse achtergronden gestempeld met zowel Broken China, Lucky Clover als de zwarte en bruine Archival, alles met een tweede afdruk zodat het ook echt op de achtergrond zou blijven.
Tot slot op de achtergrond met Broken China de swirl van de Fantasy sheet gestempeld (eerste afdruk), die ik met een witte pen accenten heb gegeven.
De tekst heb ik met zwart gestempeld, met nog steeds het masker op de vrouw. Het woord beautiful heb ik nog drie keer op een overgebleven stukje cardstock gestempeld, uitgeknipt, de randen met zwart gesponst en gemat op zwart een dezelfde bijpassende kleur cardstock waar later ook de kaart op is gemat.
Het masker van de vrouw verwijderd en haar accenten met een witte gellirol pen gegeven.
Tot slot de randen van de kaart met zwart gesponst en gemat op zwart en dezelfde bijpassende kleur cardstock waar eerder beautiful op is gemat.


Stempels etc.:
KiCoStamps, Art Journal (8) Plate 86, Art Journal (1) Plate 89, Art Journal (3) Plate 91, Art Jounal (7) Plate 95
KiCoStamps, Achtergronden (5), Plate 85
KiCoStamps, Achtergronden (6), Plate 86
KiCoStamps, Fantasy (9), Plate 109

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Coffee
Distress inkt, Broken China, Lucky Clover
Distress Paint, Tumbled Glass,  Twisted Citron, Tarnished Brass
Smalle brayer van 5 cm breed
Gelliroll wit
Paint On papier wit
Craftsheet
Heattool
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails