maandag 18 augustus 2014

Around the world artsty blog hop

Ik ben door Yvonne van Yvonne's Art gevraagd mee te doen aan de Around the world artsy blog hop.
Waarop ik graag "ja" heb gezegd!
Samen met mij plaatsen ook Coby van Willigenburg en Willy Duit vandaag hun blog hop bericht. Zeker de moeite waard bij hen een kijkje te nemen, het zijn twee creatieve enthousiastelingen die prachtige dingen maken.



Vandaag plaats ik mijn bijdrage aan de bloghop.
En dat doe ik een beetje aan de hand van de volgende vier vragen die ik zal proberen te beantwoorden.


1. Hoe werkt mijn creatieve proces?

Waarbij ik dan meteen al denk, ja, hoe werkt mijn creatieve proces eigenlijk? Heel eerlijk gezegd weet ik dat zelf ook niet zo heel goed.
Soms begin ik gewoon ergens aan en dat wat in mijn hoofd zit, komt dan wel redelijk tot een eindresultaat.
Maar soms heb ik ook een idee, en is het eindresultaat echt héél anders dan eerder bedacht.
Meestal begin ik zomaar ergens en zie dan wel waar ik eindig.
Of weet wel (tenminste, dat denk ik) welke stempels ik wil gebruiken, of welke materialen, maar pak dan onderweg in het proces toch vaak iets anders omdat ik vind dat dat er beter bij past. Of omdat ik meer zin heb een andere stempel of andere materialen te gebruiken.
Als lid van de Stamping Angels, waarbij we boekjes en projecten voor elkaar opzetten en daar in werken, moet ik natuurlijk heel vaak iets doen waar een al eerder vastgesteld thema aan vast zit. Niet altijd even makkelijk, wel altijd even leuk! Maar ook daarbij komen bovenstaande verschijnselen dus vaak voor.
En twijfel ik wel eens ..... Wel eens? Bijna altijd!


2. Waarin verschilt mijn werk met dat van anderen?

Ik heb niet echt het idee dat de dingen die ik maak al niet eens door anderen zijn gemaakt of bedacht.
Wel zie ik eens dingen die ik zo ontzettend mooi vind en die zoveel inspiratie geven, dat je van dat idee wat er daar was ook iets wilt gebruiken, maar waar ik dan beslist een eigen draai aan geef.

Ook hier zie ik met de gegeven opdrachten vaak dingen voorbij komen die erg op elkaar lijken, of wat té voor de hand liggend is voor mijn gevoel, daar moet ik iets anders mee.
Zoals de passepartout opdracht bij de zomerchallenge van de Craftorij. Voor mij geen vierkante of rechthoekige passepartout, of van een vorm die voor mij dan te vanzelfsprekend en meestal tuttig is, maar iets anders, zoals deze flessen.



Maar ook kan ik wel iets maken wat valt onder de categorie clean and simple (afgekort CAS, waarvan ik vaak bij een afkorting denk, schrijf het alsjeblieft voluit, er zijn zoveel mensen die geen idee hebben waar afkortingen voor staan!).
Dat kost dan vaak heel veel moeite, want ik denk altijd, er kan daar nog wel een stipje, of een rondje, of een ...... waarmee het clean and simple teniet wordt gedaan. Dus op een punt moet ik beslissen, nu niets meer erbij, dat is voor mij wel heeeeeel lasig hoor! Want eigenlijk vind ik het witte vlak te wit, en te groot, nog stipjes of zo erbij ..... toch maar niet!


In dit blogbericht lees je hoe ik de gekleurde rand maak. Want als je dat dan doet, dan móet het ook wel heel akelig recht en strak zijn.

Maar liever ben ik gewoon aan de klieder. Waarbij er van tevoren niet zoveel vaststaat.

Met vieze vingers .....

.....Stamping Angels cadeautjes met veel sprayinkt .....
 
..... mixed media met verschillende materialen zoals verf (hier op 2 pagina's naast elkaar) .....
 
..... ecoline ....
 
..... en nog een keer verf (de laatste twee bij de zomerchallenge).

Ik maak dus wel verschillend dingen, in verschillende stijlen, denk ik, maar of mijn werk nu zo verschilt van anderen ....?
Waarbij wederom die twijfel weer om de hoek komt kijken.


3. Waar ben ik op dit moment mee bezig?
Heel recent in juni en juli dus de 61 dagen van de zomerchallenge bij de Craftorij, waarvan alle kaartjes op mijn blog staan.
Ik wil de kaartjes gaan bewaren in een doos, die ik nu aan het maken ben. Uiteraard op maat, met een deksel met scharnier en slotje, maar nog geen idee hoe de buitenkant er uit gaat zien.

4. Waarom doe je wat je doet?
Ik weet niet beter dat ik als kind al creatief was. Volgens mij kon ik nog eerder knippen en plakken dan dat ik kon praten, ha ha!
Het zal ook met de paplepel zijn ingegoten door een creatieve mam en pap, maar ook een heel creatieve oma en opa van moeders kant. En die oma had ook een creatieve tweelingzus.
Er zat als kind altijd al lijm aan mijn vingers, en stift, of verf, en eigenlijk is dat nog steeds zo. Daarnaast hebben we nog steeds de moestuin, en de combinatie van een hobby met verf, inkt, en meer van dat, en een moestuin, maakt dat mijn handen en vingers er eigenlijk altijd ..... verschrikkelijk uitzien!
En zonder die hobby, ik zou echt niet weten wat ik dan zou doen! Mijn handen moeten iets te doen hebben, met creatieve geest ook.
Ik ben altijd aan de freubel en knutsel, of aan het bedenken, tegelijk met iets op tv kijken. En ik geef het toe, daardoor mis ik wel eens nét het belangrijke eind van de film, of de ontknoping van de detective, of ..... Nou ja, wat geeft het!

En uiteindelijk vind ik het toch het belangrijkste dat ik er zelf allemaal plezier aan beleef!


Het is de bedoeling dat ik mijn blog hop weer doorgeef aan 3 andere bloggers.
Maarrrrrr .... Ondanks vele pogingen om 3 bloggers te vinden, is me dat niet gelukt. Er zeiden mensen meteen nee, of ja maar trokken dat later weer in.
Gelukkig heb ik toch twee mensen wel meteen bereid gevonden, te weten Rosita Egelmeer en Patrice Herremans.
En ook al heb ik net mijn blogbericht al geplaatst, er meldde zich toch nog een derde blogger, die ik natuurlijk heel graag toevoeg, dank je wel Alie Hoogenboezem dat je ook meedoet!

Rosita is een creatieve duizendpoot die volgens mij al in de wieg bedacht wat ze later ging maken. Voor velen denk ik een bekend gezicht omdat je haar vaak ziet demo'en op diverse beurzen, zoals bij Kico Stamps. Altijd gezellig en in voor een praatje, en altijd bereid om je met raad en daad te ondersteunen in jouw creatieve proces en met de vragen die je hebt.
Ook altijd met verf en inkt aan haar vingers, want een dag niet gefreubeld is bij Rosita een dag niet geleefd.
Neem eens een kijkje op haar super leuke en inspererende blog http://rositas-gefreubel.blogspot.nl/ en natuurlijk op 25 augustus als zij haar blog hop bericht plaatst.

Neem ook bij Patrice eens een kijkje op haar creactieve blog http://articlown.blogspot.nl/ om te genieten van de mooie dingen die ze maakt.
Ze maakt veel moois voor 't Woefke (in België), is heel goed op stempelgebied, creatieve ideeën voor boekjes en propjecten, maar maakt ook prachtige dingen met papier- en kaartvariaties.
Ook Patrice plaatst op 25 augustus haar blog hop bericht.

En als derde Alie die me met haar super creatieve blog http://aliehoogenboezem-devries-atc.blogspot.nl/ altijd weer weet te verrassen.
Geef Alie een oude lepel, een fietsbel, wekker, blikje, of iets uit de schuur van haar echtgenoot, en ze maakt er een prachtige creatie van.
Alie is daar heel goed in, maar ook in vintage creaties, of kaarten met veel kleur, de prachtige kaarten die ze als gastdesigner voor Ryn Design maakte of die ze voor het StampinBack blog maakt, of met de stempels die ze zelf heeft ontworpen.
En ook Alie plaatst haar blog hop volgende week op 25 augustus.

Rosita, Patrice en Alie, hartstikke bedankt voor het meedoen en ik kijk uit naar jullie blogbericht volgende week! Allemaal gaan kijken hoor, wordt zeker de moeite waard bij deze drie creatieve duizendpoten!
    

12 opmerkingen:

  1. wat een mooie resultaten ! een voor een prachtig gemaakt
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig blog bericht heb je er van gemaakt Yvon, heerlijk om te lezen dat ook jij regelmatig van insteek veranderd tijdens je creatieve proces. Die vieze vingers zouden van mij kunnen zijn, soms krijg ik van de kindjes op mijn werk op mijn kop omdat er verf is blijven plakken aan mijn handen ;-)
    Dank je wel dat je met deze bloghop mee wilde doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe herkenbaar ben je in je verhaal Yvon...tof!!! Grappig dat zoveel herkenbaar is, terwijl jij toch zo lekker op jouw manier bezig bent, met heerlijke vieze handen en uiteindelijk zulke originele resultaten. Lekkere creaties heb je in deze blogpost erbij gezet!!!
    Het geeft goed weer, waar je hart bij ligt, denk ik.
    Bedankt ook, dat je me gevraagd heb om volgende week mee te doen met deze bloghop :-)
    Hartelijke groet, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig verhaal Yvon, hwerlijk om te lezen en je bent e ht van alle markten thuis. Prachtige voorbeelden er bij en deze spreken voor zich. Gaaf gedaan. En... het zegt inderdaad genoeg waar je graag mee bezig bent. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst bedankt voor je lieve reactie op mijn post en wat een super leuk blog bericht heb ook jij gemaakt Yvonne, sommige dingen zijn voor mij een feest van herkenning :) Ik volg je al langer, dus ken je prachtige werk wel maar zo bij elkaar geeft het goed jou veelzijdigheid weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk geschreven Yvonne, leuk om te lezen en wat ik zo bijzonder vind aan veel van jouw werk is dat je het zo mooi kunt opboewen, heel veel en toch rust in je project!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor Yvon je maakte er een prachtig werkstuk van, heerlijk om dat alles te lezen !!!Ik ben door Alie gevraagd dus nu ben ik hard op zoek naar drie nieuwe mensen en dat is blijkbaar niet zo gemakkelijk als dat ik dacht!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal over jouw creativiteit. Ik herken er veel in; de twijfel soms en die vieze vingers!
    Mooi geschreven en mooi geïllustreerd. Ik ga volgende week zeker even bij de anderen kijken.
    Gr. Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yvon
    Wat een leuke en mooie Blogposthop heb je ervan gemaakt, leuk verhaal, mooie projecten, toppie👍

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Yvonne,
    Wat een heerlijk bloghop om te lezen. Heel herkenbaar in al je werken. Verschillende materialen, thema's, technieken en telkens een andere insteek. Je bent een kanjer in gebruik van de materialen. Vieze vingers zijn voor jou geen probleem. Kortom dit is waar je hart en vieze vingers liggen.

    Lieve groetjes,
    Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lekker stukje om te lezen en herkenbaar omdat ik je ook bezig heb gezien een aantal keer en herkenbaar voor mezelf... Was leuk je zondag weer te zien, groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om jouw verhaal te lezen. Mooi en eerlijk.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails