woensdag 4 juni 2014

Zomerchallenge: Dag 3, Mozaïek

Dag 3 bij de zomerchallenge van de Craftorij, met als thema Mozaïek.

 
Voor de achtergrond heb ik de correspondentiekaart eerst ingesmeerd met gesso, daarna met de oil pastels, uitgeveegd met een billendoekje en water er op gespetterd. Vervolgens gefixeerd met gelmedium.
De schelpen heb ik gestempeld met Color Box en geëmbost met clear embossingpoeder.
Voor de mozaïek heb ik een tweede correspondentiekaart genomen, nat gemaakt en gesprayd met Dylusions. Ook daar water op gespetterd.
Op het overgebleven stukje heb ik met Archival de tekst gestempeld.
De zee (niet goed overgekomen op de kaart) en de meeuw heb ik met Archival gestempeld.
De rand van de kaart heb ik eerst ruim gesponst met Aquamarine en daarna met Jet Black.
Tot slot het tabje bevestigd en er een tweede correspondentiekaart achter geplakt ter versteviging, afwerking en om op te schrijven welke materialen ik heb gebruikt.


Stempels:
I Brake for Stamps, IB099-19
StampinBack, B541 (tekst)
Stempelwinkel, Zee, Plate 94
Cherry Pie, Rough Ocean, CP S566, Plate 32
Provo Craft Roller Stamp Circa 12pts, 20-8064

Inkt etc.:
Archival, Jet Black, Aquamarine
Colorbox, Raven Black
Gesso
Gelmedium gloss
Dylusions spray ink, Polished Jade, Vibrant Turquoise, Campso Teal
Portfolio Water Soluble Oil Pastels
Clear embossingpoeder
Gelpen zwart (Signo)
Babywipes
    

5 opmerkingen:

  1. Zag hem al op CZC-site. Zo leuk bedacht schelpen van mozaïek. Ik heb net mijn 4e opdracht geplaatst. ;-)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love those mosaic sea shells Yvon!
    Alison xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!...heerlijke kleuren en mooie samenstelling Yvon
    groetjesssss. Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart, dit mozaik maar ook de zwart witte kaart met een tintje rood is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails