vrijdag 29 mei 2020

KiCo Challenge 2020: Gebruik gesso om je achtergrond te kleuren

Vandaag mag ik weer het onderwerp voor de KiCoStamps Challenge bedenken, en dat is geworden: Gebruik gesso om je achtergrond te kleuren.
Wat betekent dat je niet alleen gesso gebruikt, maar ook kleur in welke vorm dan ook.

Ik heb bij mijn voorbeeld de natte gesso gemengd met groene en oranje refill van Distress Oxide inkt.

Ik heb een flinke dot witte gesso op de pagina's van mijn boekje gedaan. En ik zet de Distress refill flesjes vast klaar (Shabby Shutters heb ik niet gebruikt).

Ik ga de gesso met een paletmes uitsmeren.....

..... en druppel er tegelijkertijd een paar druppeltjes refill Distress Peeled Paint en Carved Pumpkin in. Dus in de natte gesso.

Als je tevreden bent heel goed drogen, want het blijft lang nat.
Maarrrr,,,,, wat met gewone Distress inkt refills kan, kan natuurlijk ook met refills van de Distress Oxide.

Met Distress Oxide refill Peeled Paint en Carved Pumpin komt het er zo uit te zien, een stuk lichter dus.

Omdat ik dit toch mooier vind, ga ik hiermee verder.
Ik stempel de achtergrond tekst met zwart van een Vintage sheet.

En ik stempel met Distress Ripe Persimmon de swirl.

Op een stukje roze uit de restjesbak stempel ik met Versamark de vlinders en emboss ze met witte embossingpoeder.
Ik knip de vlinders uit en kleur ze in met stiften.

Ik stempel met Ripe Persimmon de kleine vlindertjes tussendoor en geef die accenten met een Signo Sparkling Orange.
Ik stempel de tekst met zwart en spons ook de randen daarmee, en ik plak de vlinders op de pagina's.
En tot slot breng ik met witte Daler Rowney inkt spetters aan.


Veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoSTamps:
Vlindersheet 1, plate 40
Vintage 3, plate 66
Geometric/shadow 3, plate 37
Fantasy 4, plate 75

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Distress inkt, Ripe Persimmon
Distress Refill, Carved Pumpkin, Peeled Paint
Distress Oxide Refill, Carved Pumpkin, Peeled Paint
Gesso wit
KiCoStamps Embossingpoeder Detail Opaque white
Daler Rowney Acrylic ink, White 011
Zig Clean Color Real Brush
Signo Sparkling Orange
Paletmes
Heattool
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails