vrijdag 8 mei 2020

KiCi Challenge 2020: Vingerverven

Vandaag mag ik weer de opdracht voor de KiCoStamps Challenge bedenken.
Met geklieder en vieze handen werd dat: Vingerverven!
De achtergrond heb ik volledig gemaakt met vingerverven, accenten later wel met Posca's.

Door wat onvoorziene omstandigheden loop ik een weekje achter, die ga ik natuurlijk nog inhalen, en ik ga deze opdracht nu laten zien op een kaart, maar maak dat uiteraard ook nog in mijn Art Journal boekje.



Voor de achtergrond gebruik ik de gelliplate en Paper Artsy acrylverf.
Ik breng per kleur en met mijn vingers heel weinig acrylverf aan op de gelliplate en veeg dit uit.

Verdeel de kleuren over de plate en ga daarbij ook over andere kleuren heen, een beetje mengen waardoor je straks met de print een mooie overloop van kleuren krijgt.
Als je hele gelliplate vol zit met kleur, dan breng je 2 dotjes witte Amsterdam acrylverf aan, rol die met de brayer uit en trek daar de print van .....

..... die er dan zo uit komt te zien.
Wel een beetje een rommeltje!

Nu ga ik de achtergrond verder bewerken. Met mijn vingers maak ik stippen, grotere rondjes, streepjes, vegen, enz., maar wel in de kleuren van de eerder gemaakte print.

Tot slot maak ik op de achtergrond accenten met Posca's en Pilot pennen, hier onder een close-up.
(voor groter beeld even een afbeelding aanklikken)


Ik snijd de print recht af en snijd het vervolgens in 4 om er kaarten van te maken.

Ik stempel de dame van de Art Journal sheet met zwart op de kaart.

Ik kleur het haar met een heel lichte schaduwblauw en de bloemen en frutsel in haar haar met licht paarse tinten van de Zig stiften.
Je kunt hier iedere wateroplosbare en goed mengbare stift voor gebruiken, en als je die niet hebt gaat het ook heel goed met Distress inkt en een waterpenseel.
Met een wit houtskoolpotlood maak ik  heel licht accent rondom haar hoofd.

Tot slot stempel ik met zwart de tekst en spons de randjes van de kaart.
Ik mat de kaart op zwart en een bijpassende kleur cardstock.


Heel veel stempelplezier, blijf gezond, groetjes van Yvon


De stempels zijn van KiCoStamps:
Art Journal 8, Plate AJ8
Engelse teksten 3, plate 101

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Paper Artsy Fresco Finish in blauwe, groene en 1 licht paarse tint
Amsterdam acrylverf, Titaanwit 105
Zig Clean Color Real Brush (of Distress inkt en een waterpenseel)
Posca's in diverse kleuren en diktes
Pilot pennen in diverse kleuren
Houtskoolpotlood wit
DCP papier 250 gram
Gelliplate
Brayer
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails