dinsdag 3 maart 2020

KiCo Challenge 2020: Ton sur ton

Alweer de 6e uitdaging van de KiCoStamps Challenge!
Lizenka bedacht het thema Ton sur ton, en daar kan ik natuurlijk wel wat mee. Hoewel ik achteraf vind dat het wel héél erg roze is geworden .......


In dat super oude gammele boekje wat ik tot Art Journal heb omgedoopt, heb ik de achtergrond eerst met witte gesso bewerkt, goed gedroogd en daarna gesponst met Brilliance Red Gold.

Vóórdat je het rose gaat drogen, eerst spetteren met waterspetters. Even laten intrekken, het water neemt de kleur van de inkt op, deppen met een stukje keukenrol en dan drogen met de heattool.

Ik heb met zwart de bloemen gestempeld .......

..... gemaskerd .....

..... en nogmaals gestempeld. Omdat ik de stempels tussen grotere en kleinere bloem van elkaar heb losgeknipt (alleen de steel zit nog aan elkaar), kan ik de grote bloem nogmaals los stempelen .



Van een stukje blanco sheet heb ik een vierkant gesneden waar ik met de cirkelsnijder een rondje uit heb gesneden.
Je kunt daar ook de gladde onderkant van een "schaaltje" voor gebruiken waar in de supermarkt bepaalde soorten vleeswaren of voorgesneden kaas op  liggen.
En je kunt natuurlijk een rondje ponsen met een pons. Ik vind het zelf dan heel lastig dat je vaak aan 1 kant maar een heel klein strookje over hebt waardoor je snel naast het stukje papier, plastic of sheet sponst.
En dit materiaal is heel makkelijk schoon te maken, dus eindeloos te gebruiken.

Met de verschillende kleuren rose inkt spons ik her en der rondjes, de bloemen masker ik om te voorkomen dat de rose inkt in de bloemen komt.

Als de pagina's vol zitten met rondjes ga ik de bloemen kleuren (al weer bijna vergeten een foto te maken).

Ik begin bij de aanzet van de bloemen met een rose Signo Sparkling pen en blend dit met een waterpenseel over het grootste deel van de bloem.

Hetzelfde doe ik met de paarse Signo Sparkling, maar veeg dit met het waterpenseel alleen over het onderste deel van de bloem uit.
In de steel kleur ik met heel weinig groene Signo Sparkling.

Ik stempel met Versamark de tekst en emboss met wit embossingpoeder.

Als ik het boekje een beetje schuin houd, kun je de glim in de bloemen wat beter zien.

Tot slot breng ik met een witte Signo pen nog wat accenten aan in de bloemen en spons de randjes met heel weinig zwart.

Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Divers 28, plate 156
Tekstsheet 36, plate 159

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Brilliance, Rocket Red Gold
VersaMagic, Perfect Plumeria
Distress Oxide, Spun Sugar, Picked Raspberry
Different Colors, Magic Pink
KiCoStamps embossingpoeder Detail Opaque White
Signo pen, Wit, Sparkling Pink, Sparklink Violet, Sparklink Green
Cirkelsnijder of pons
Plastic schaaltje van kaas of vleeswaren om je cirkelmal van te snijden
Sponsjes
Minimister met water voor spetters
Waterpenseel
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails