vrijdag 20 maart 2020

KiCo Challenge 2020: Sterren

Na de strepen van Conny, bedacht Lizenka het thema Sterren, waar ik even de aanzet voor geef.

Met dat super oude boekje met hele gammele pagina's er in op de gelliplate...... gelukkig is het goed gegaan!

Ik heb op de gelliplate een paar kleurtjes blauwe alcoholinkt aangebracht, uitgerold met de brayer, daar een stencil bovenop en gestempeld met alcoholinkt tussen de gaten van het stencil.
Dit proces staat al een paar keer beschreven onder het label alcoholinkt, of bijvoorbeeld bij blogpost: https://stempelyvon.blogspot.com/2019/04/wat-een-mooie-dag.html

Wanneer je het stencil verwijderd, laat dan de gelliplate heel goed drogen (aan de lucht, NIET met de heattool!) voordat je een klein kloddertje witte acrylverf aanbrengt en dit uitrolt met de brayer.

Daarna heb ik het boekje op de gelliplate gelegd en stevig aangedrukt voordat ik het verwijderde. Gelukkig zijn de bladzijden heel gebleven!

Ik heb met Versamark de diverse sterren gestempeld en geëmbost met wit embossingpoeder. Even de foto aanklikken om het beter te kunnen zien.

De tekst is ook met Versamark gestempeld, maar geëmbost met zwart embossingpoeder.
De sterren heb ik ingekleurd met Zig stiften.

Om de sterren wat beter tot hun recht te laten komen, heb ik in de hoekjes wat zwart aangebracht met een Stabilo All potlood, wat ik heb uitgeveegd met een doezelaar.

Tot slot heel voorzichtig de randen met zwart gesponst.


Veel stempelplezier gewenst, groetjes van Yvon 


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Tekstsheet 34, plate 164A
Flora en Fauna 16, plate 108
Kerst 4, plate 114

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Alcoholinkt
Bloemenstencil van Julia Woning/Pronty
Zig Clean Color Real Brush
Stabilo All zwart
Doezelaar
KiCoStamps embossingpoeder Detail Opaque White en Black
Gelliplate
Brayer
Heattool
.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails