zaterdag 22 februari 2020

KiCo Challenge 2020: Resist techniek

Bij de KiCoStamps uitdaging laat ik vandaag zien hoe ik de pagina met de resist techniek heb gemaakt.
Ik heb hierbij twee resist technieken gebruikt, namelijk door te embossen en met structuurpasta.


Op de pagina's had ik al gesso aangebracht, en in het midden een stukje schilderstape ter versteviging en om te voorkomen dat "wat nattere" bewerkingen door het hele boekje zou lopen.....
Tevens ter bescherming van de rest van het boekje voor en achter deze pagina's een beschermvel/kladpapiertje.
In ieder geval eerst met een paletmes en structuurpasta een patroon/structuur op de pagina aangebracht. Goed drogen!

Daarna heb ik de pagina's nat gemaakt en navulling Distress inkt Squeezed Lemonade, Twisted Citron en Peacock Feathers gebruikt om de pagina's te kleuren. Ook nog water toegevoegd waar nodig.
En ondanks de twee beschermvelletjes, de schilderstape en de nodige voorzichtigheid..... aan de onderkant is mijn halve boekje vanuit de boekenrug toch "een beetje" groen geworden. Nou ja, wordt vast in de rest van het boekje vast en zeker opgelost. De bladzijde erna was wel dusdanig erg dat ik dat aan elkaar hebt geplakt, ha ha!

Na het kleuren heb ik heel goed gedroogd, een ook heel lang, alle bladzijden er achter,  en daarna met zwart de tekst gestempeld.

Met de witte Daler inkt de spetters gemaakt.

Daarna met Versamark de bloemen-/achtergrond stempel en de bloemenstelen op wit afgedrukt en geëmbost met witte embossingpoeder.

Ik heb de bloemen en stelen eerst uitgeknipt en daarna gekleurd met een waterpenseel en Distress inkt.
Door eerst te knippen en daarna te kleuren, kleur je de geknipte randjes ook mee en ben je de witte kniprandjes aan de zijkant kwijt.

Toch nog een beetje kaal, daarom heb ik dezelfde stappen met embossen en kleuren voor de paarse rondjes/bloemen nog eens herhaald.
En ik heb met Peeled Paint her en der een achtergrondtekst gestempeld.

Tot slot alles opgeplakt en de randen van de pagina's gesponst met zwarte inkt.


Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Achtergronden 2, plate 78 (grote rondjes)
Achtergronden 7, plate 104 (achtergrondtekst)
Geometric/shadow 4, plate 38 (kleine rondjes)
Tekstsheet 37, plate 161
Flora en Fauna 14, plate 99 (bloemensteel)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Versamark
Voor de boekenpagina's Distress refill, Squeezed Lemonade, Twisted Citron, Peacock Feathers
Voor de bloemen Distress inkt, Mustard Seed, Carved Pumpkin, Picked Rasberry, Seedsless Preserves, Wilted Violet
Daler Rowney Acrylic Ink, White 011
Water
KiCoStamps Embossingpoeder Detail Opaque White
Liquitex Extra Heavy Texturepaste
Stencil Dutch Doobadoo, Vintage 028
Paletmes
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails