dinsdag 11 februari 2020

KiCo Challenge 2020: Gebruik schilderstape

Alweer de 3e KiCoStamps 2020 challenge!
Deze week is de uitdaging "Schilderstape" en ik besloot om alleen teksten te gebruiken op verschillende breedtes schilderstape.


En dat is niet zo moeilijk met het brede scala aan KiCoStamps teksten, 40 sheets, en natuurlijk ook nog de teksten die op andere sheets tussen de afbeeldingen staan.
Ik heb steeds een stukje schilderstape op mijn craftsheet geplakt en daar met een watervaste zwarte inkt een tekst op gestempeld. De tape heb ik nergens geknipt, maar overal gescheurd, en zowel horizontaal als verticaal opgeplakt.
Hoewel de schilderstape aan de achterkant een plaklaag heeft, heb ik het toch met extra lijm op de ondergrond van gesso geplakt.
Ik heb de pagina's van mijn oude gammele art journal boekje eerst bewerkt met gesso.
De teksten zijn met zwarte inkt op de tape gestempeld, afgescheurd en daarna met lijm in het boekje geplakt.

Een beetje puzzelen hoe je alles er in plakt met wat tussenruimte tussen de verschillende stukjes tape.

Ik heb de bladzijden gekleurd door Distress inkt over de bladzijden te sponsen. Vandaar ook dat ik de teksten met een watervaste inkt hebt gestempeld.
Door de ruimte tussen de tape zie je de randen van de tape nu nog terug.
Tot slot heb ik met waterdruppels gespetterd, dit even laten intrekken, deppen met een stukje keukenrol en drogen met de heattool.
Oh ja, de randen van de pagina's ga ik nog sponsen met zwart......


Veel stempelplezier, groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamp, het zijn allemaal tekstsheets:
22, plate 98/ 23, plate 105/ 34, plate 157/ 35, plate 158/ 36, plate 159/ 39, plate 164A/ 40, plate 165

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Mustard Seed, Spiced Marmelade, Abandoned Coral, Picked Raspberry
Minimister met water
Schilderstape in de breedtes 2 cm, 3½ cm, 5 cm
Witte gesso
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails