maandag 13 augustus 2018

Vlinderende vleugelvlucht ...

Vandaag maak ik voor KiCoStamps een kaart met een achtergrond van verf en stencils waarbij ik ook twee mini gelliplates heb gebruikt.


Ik heb eerst twee achtergronden gemaakt waarvoor ik PaintOn papier op A4 formaat heb gebruikt.
A4 heb je voor deze kaart natuurlijk helemaal niet nodig, maar als je dan bezig bent is het handig om het vel vol te maken, dan heb je er meteen een mooi extra achtergrondje bij.

Je hebt maar heel weinig verf nodig om een afdruk te maken, Zelf doe ik dat meestal uit de hand (met als gevolg hele vieze vingers), maar je kunt je gelliplate ook op een acrylblok doen waar je mee stempelt.
Rol de verf uit over je gelliplate .....

.....en maak een afdruk op papier. 
Ik heb hier een rechthoekige en vierkante kleine gelliplate gebruikt, maar een combi van bijvoorbeeld de kleine vierkante en een kleine ronde plate zorgt waarschijnlijk ook wel voor een verrassend effect.
Over het algemeen blijft er genoeg verf aan de gelliplate zitten dat je een tweede afdruk kunt maken.
Het komt er op neer dat je kris kras door elkaar stempelt totdat je vel papier vol is.


Daarna leg je een stencil op je vol gestempelde papier en spons delen daarvan in een contrastkleur.

Ik heb hier oranje verf voor gebruikt.

Als dat klaar is en de oranje verf is droog, kun je met een ander stencil, liefst met wat kleine patroontjes, witte verf sponsen.


De hier boven beschreven werkwijze doe je daarna met andere kleuren die in contrast staan met de eerder gebruikte kleuren.
Natuurlijk kun je andere kleurencombinaties maken.

Je hebt nu twee A4 vellen waar je je kaart uit kunt snijden, maar ook je hoofdonderwerp op de kaart.
Ik heb daar de gouwe ouwe vlindersheet voor gebruikt.
De tekst heb ik bewust op de kleur van de achterliggende kaart gestempeld. Overigens ook in de kleur van de vlinder om te proberen, en gek genoeg vond ik dat niet mooi.
De vlinder en tekst zijn met zwart gestempeld. De tekst gemat op zwart en de kleur van de kaart.
De vlinder heb ik uitgeknipt en op zwart gemat, maar ook nog accenten met een oranje glitterpen van Signo en een witte Signo aangebracht.
Met een beetje zwarte en witte verf en een oude creditcard heb ik nog een streep-/ruitpatroon op de kaart aangebracht.
De randen van de kaart met zwart gesponst, gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.




De gebruikte stempel is van KiCoStamps:
Vlindersheet 1, plate 40

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Amsterdam Acrylverf in groen en blauw, en in geel, oranje, rood paars, en in ieder geval wit en zwart
PaintOn papier
The Crafters Workshop, Cosmic Swirl, TCW 156
Prima Marketing stencil, Flourish, #564278
Mini Gelliplate
Acrylblok waar gelliplates op passen
Signo wit
Signo Sparkling Orange
Brayer
Oude creditcard
   

1 opmerking:

  1. Een hele mooie fleurige kaart Yvonne. Een hele gave achtergrond heb je gemaakt met de gelliplate. Mooi contrast geeft het wit en zwart dat je erbij gebruikt hebt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails